Firmy z celého světa stále častěji využívají služeb umělé inteligence, aby zjednodušily své pracovní procesy a zefektivnily provoz.
Nejinak je tomu i u Škody Auto, jednoho z nejvýznamnějších zaměstnavatelů v České republice, která tak činí po vzoru mateřského koncernu Volkswagen (VOW).
Tento posun je v souladu s širším trendem postupné transformace pracovní síly, který nastavuje nové standardy v automobilovém průmyslu.
Změny cílí především na marketing a finance s aktuálně 10 500 zaměstnanci, jejichž počet by tuzemská automobilka do konce roku 2028 ráda snížila o 15 %.
Ruku v ruce se zánikem pracovních pozicí však jde i vznik nových – Škoda se nechala slyšet, že by jich dokonce mělo být víc než těch, která zrušila.
Celkový počet zaměstnanců se nemění
Škoda letos plánuje zrušit několik stovek pozicí, lidé navíc postupně odcházejí do důchodu, na mateřskou dovolenou nebo k jiným zaměstnavatelům.
Úspory v celkové výši 5 % jsou reinvestovány do oblastí, jako jsou informační technologie a vývoj motorů.
- V loňském roce společnost zrušila přibližně 300 pracovních míst, která nahradila právě systémy využívající umělou inteligenci.
- Současně ale probíhá nábor nových zaměstnanců, hlavně na pozice zaměřené na digitalizaci a AI v oblasti prodeje automobilů.
Díky tomu se celkový počet zaměstnanců Škody, který aktuálně dosahuje 36 500 tisíc, moc nezměnil.
Role umělé inteligence ve Škodě Auto
Tuzemská automobilka využívá umělou inteligenci zejména ve třech klíčových oblastech. Jedná se konkrétně o:
- Analýzu tržních nálad, která je důležitá pro pochopení, jak modely značky Škoda vnímá její zákaznická základna
- Call centra, kde AI vyřizuje dotazy zákazníků
- Překlady instruktážních videí do cizích jazyků
Analýza tržního sentimentu dříve vyžadovala práci desítek zaměstnanců, kteří prověřovali komentáře na internetu a sociálních sítích, jako je Facebook nebo IG.
AI ve službách Škody nyní také efektivně kategorizuje stížnosti zákazníků, čímž firmě umožňuje uvolnit lidské zdroje pro strategické úkoly.
Posun směrem k AI obecně eliminuje tradiční neproduktivní procesy a pomáhá optimalizovat provozní efektivitu automobilky.
Chcete investovat do akcií evropských automobilek? Zvolte některého z následujících brokerů:

94 %
Při obchodování CFD ztrácí peníze 71 % účtů.
Výhody
- Investování do akcií a ETF bez komisí
- Přes 7 000 akcií a 1 600+ ETF
Nevýhody
- Nenabízí obchodování opcí a futures kontraktů
- České akcie mají vysoké zdanění dividend (35 %)

90 %
Až u 46 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.

89 %
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.