Firmy z celého světa stále častěji využívají služeb umělé inteligence, aby zjednodušily své pracovní procesy a zefektivnily provoz.
Nejinak je tomu i u Škody Auto, jednoho z nejvýznamnějších zaměstnavatelů v České republice, která tak činí po vzoru mateřského koncernu Volkswagen (VOW).
Tento posun je v souladu s širším trendem postupné transformace pracovní síly, který nastavuje nové standardy v automobilovém průmyslu.
Změny cílí především na marketing a finance s aktuálně 10 500 zaměstnanci, jejichž počet by tuzemská automobilka do konce roku 2028 ráda snížila o 15 %.
Ruku v ruce se zánikem pracovních pozicí však jde i vznik nových – Škoda se nechala slyšet, že by jich dokonce mělo být víc než těch, která zrušila.
Celkový počet zaměstnanců se nemění
Škoda letos plánuje zrušit několik stovek pozicí, lidé navíc postupně odcházejí do důchodu, na mateřskou dovolenou nebo k jiným zaměstnavatelům.
Úspory v celkové výši 5 % jsou reinvestovány do oblastí, jako jsou informační technologie a vývoj motorů.
- V loňském roce společnost zrušila přibližně 300 pracovních míst, která nahradila právě systémy využívající umělou inteligenci.
- Současně ale probíhá nábor nových zaměstnanců, hlavně na pozice zaměřené na digitalizaci a AI v oblasti prodeje automobilů.
Díky tomu se celkový počet zaměstnanců Škody, který aktuálně dosahuje 36 500 tisíc, moc nezměnil.
Role umělé inteligence ve Škodě Auto
Tuzemská automobilka využívá umělou inteligenci zejména ve třech klíčových oblastech. Jedná se konkrétně o:
- Analýzu tržních nálad, která je důležitá pro pochopení, jak modely značky Škoda vnímá její zákaznická základna
- Call centra, kde AI vyřizuje dotazy zákazníků
- Překlady instruktážních videí do cizích jazyků
Analýza tržního sentimentu dříve vyžadovala práci desítek zaměstnanců, kteří prověřovali komentáře na internetu a sociálních sítích, jako je Facebook nebo IG.
AI ve službách Škody nyní také efektivně kategorizuje stížnosti zákazníků, čímž firmě umožňuje uvolnit lidské zdroje pro strategické úkoly.
Posun směrem k AI obecně eliminuje tradiční neproduktivní procesy a pomáhá optimalizovat provozní efektivitu automobilky.
Chcete investovat do akcií evropských automobilek? Zvolte některého z následujících brokerů:

94 %
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 75 % účtů retailových investorů peníze.
Výhody
- Nákup a prodej akcií i ETF bez poplatku
- Obecně skvělá poplatková struktura
Nevýhody
- Absence některých oblíbených finančních instrumentů – opce, dluhopisy, podílové fondy apod.
- Zdanění českých dividend 35% sazbou

90 %
U 61 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.

89 %
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Pokud s Discordem teprve začínáte, připravili jsme pro vás také stručný návod, jak ho používat.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.