V posledních dnech se objevují případy podvodného zneužití našeho jména. Pokud vás někdo kontaktuje jménem Finex.cz s investiční nabídkou, možností výdělku nebo žádostí o osobní údaje, jedná se o podvod. My zákazníky a čtenáře takto nikdy nekontaktujeme. Více informací najdete v našem článku zde.
FinexAnalýzyTyto akcie jsou v 75% slevě! Podle odborníků skvělá šance pro investory!
Tyto akcie jsou v 75% slevě! Podle odborníků skvělá šance pro investory!
Confluent zveřejnil pozitivní finanční výsledky za první čtvrtletí 2025, tržby vzrostly téměř o 25 %. Přesto akcie společnosti klesly. Jaké jsou k tomu důvody?
Oblast streamování dat je segment, který by mohl investory zajímat. Lídrem na tomto trhu je Confluent, který odhaduje svůj potenciál na 100 miliard USD. Toto číslo se s rozvojem umělé inteligence pravděpodobně ještě zvýší.
Protože firma nedávno zveřejnila finanční výsledky, které překonaly očekávání analytiků, pojďme se podívat, jak se její podnikání vyvíjí.
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 75 % účtů retailových investorů peníze.
Finanční výsledky
Za Q1 2025 společnost dosáhla příjmů z předplatného ve výši 260,9 milionu USD, což významně přispělo k celkovým tržbám 271,1 milionu USD. To představuje téměř 25% nárůst oproti předchozímu roku.
Zdroj: www.tradingview.com
Tržby a provozní zisk Confluent
K tomuto úspěchu přispěly akvizice nových zákazníků a zvýšené výdaje stávajících klientů. Míra udržení čistých příjmů činila 117 %, což znamená, že zákazníci utratili o 17 % více než v minulém roce.
Nutné je však doplnit, že i když tržby rostou, celkově zatím firma generuje ztráty. To ukazuje záporný provozní zisk, který dosáhl -102,3 milionu USD.
Poměr dlouhodobého dluhu vůči vlastnímu jmění je kolem 106 %, což naznačuje vyšší riziko, pokud se budou úrokové sazby držet na vyšších úrovních delší dobu.
Dopad datového streamu
Confluent se vyprofiloval jako lídr v oblasti streamování dat v reálném čase, díky svému komplexnímu řešení postavenému na Apache Kafka.
Tato platforma nejenže umožňuje firmám efektivně zpracovávat a analyzovat data v reálném čase, ale také přináší pokročilé nástroje pro správu, monitorování a integraci datových toků.
Například Walmart používá Confluent k synchronizaci skladových dat napříč prodejnami, čímž udržuje aktuální informace o dostupnosti produktů.
V oblasti umělé inteligence je streamování dat klíčové pro aplikace pracující v reálném čase, jako jsou chatboti.
Confluent pomáhá vytvářet datové toky (pipelines) pro modely AI, což podnikům umožňuje vyvíjet vlastní řešení AI.
Rozdíl je v tom, že tyto platformy jsou často integrované s příslušnými cloudovými ekosystémy, zatímco Confluent se odlišuje svou specializací na Apache Kafka.
To mu umožňuje nabídnout hlubší a flexibilnější funkce pro správu datových toků a real-time analytiku.
Navzdory dobrým finančním výsledkům se akcie Confluentu po oznámení propadly o 18 % kvůli tomu, že společnost snížila své budoucí prognózy v souvislosti s nejistotou globální ekonomiky.
Akcie se nyní obchodují o více než 75 % pod svým vrcholem v roce 2021, kdy byly považovány za nadhodnocené.
Analytici jsou ale ohledně budoucnosti Confluentu optimističtí.
Z 35 analytiků na www.investing.com jich 27 hodnotí akcie Confluentu s doporučením “Buy” a 7 s doporučením “Hold”. Pouze jeden analytik doporučuje akcie Confluentu prodat.
Průměrná cílová cena je 28,60 USD, což při aktuální ceně 23 USD naznačuje potenciální růst cca 25 % v příštích 12 měsících.
Ocenění Confluent je nyní po poklesu akcií atraktivnější. Poměr ceny k prodejům (P/S), který kdysi dosahoval neudržitelné hodnoty 60, klesl na 6,5. To představuje zajímavou příležitost pro investory se zájmem o rostoucí trh datových streamů.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Vladimír vystudoval ekonomiku a management na VUT – Podnikatelské fakultě v Brně. Je držitelem mezinárodního účetního certifikátu ACCA, což mu dává solidní předpoklady pro analýzy účetních výkazů firem. Zkušenosti s oceňováním firem a auditem velkých mezinárodních společností kotovaných na burze získal u PricewaterhouseCoopers. Později působil v bankovnictví na pozicích ředitele controllingu a interního auditu.
V roce 2017 zahájil svoji novou kariéru soukromého analytika a copywritera se zaměřením na finanční trhy, investice, trading a různá podvodná schémata. Kromě psaní článků a e-booků o financích se Vladimír věnuje výuce angličtiny. Je aktivní na platformě X, kde jej můžete sledovat pod profilem KMFTraders.
Motto: “Na každém kroku záleží. Keep moving forward.”
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.