FinexAnalýzyČasově omezená nabídka: Tato akcie může do týdne vyrůst o více než 10 %!
Časově omezená nabídka: Tato akcie může do týdne vyrůst o více než 10 %!
Playa Hotels nabízí aktuálně jedinečnou investiční příležitost. Její akcie se díky probíhajícím jednáním o převzetí mohou následující týden výrazně zhodnotit!
Občas se na burze vyskytnou i časově omezené příležitosti, přestože je investovaní většinou dlouhodobá záležitost. Krátkodobější investice jsou více spekulativního charakteru.
Může se jednat například o sázku na úspěch léku v klinickým testech, či na převzetí menší firmy větší firmou. Po oznámení úspěšných výsledků testů, nebo nabídky na odkup od větší firmy, se akcie často zhodnotí i o desítky procent.
Společnost Playa Hotels patří do druhé kategorie. Na konci roku 2024 obdržela nabídku na převzetí od Hyatt Hotels, větší společnost také provozující hotely.
Přesná cena zatím není známa, nicméně by s velkou pravděpodobností měla být vyšší než aktuální hodnota na burze. Jakou skutečnou cenu má Playa Hotels a jak velké tedy může být potenciální zhodnocení?
Obě společnosti by uzavření dohody měly potvrdit do 3. února 2025, takže se opravdu jedná o časově velmi omezenou příležitost.
Velká skrytá hodnota, i přes průměrné finanční výsledky?
Ocenění firmy se od pandemie pohybovalo velmi nízko kvůli značné dluhové zátěži.
Ziskovost společnosti není nijak závratná, nicméně toto je jedna z výjimek, kdy je mnohem důležitější dívat se na hodnotu aktiv, respektive hotelových resortů.
Pokud je tržní kapitalizace společnosti přepočítána na jednotlivé hotely výrazně nižší, než za jakou by se daly vystavět nové, v aktivech firmy je skrytá velká hodnota a její nynější ziskovost hraje pouze menší roli.
Ilustrační příklad
Představte si to, jako by firma vlastnila majetek, který by se dal na trhu prodat za 10 milionů, ale celou firmu byste mohli koupit pouze za 8 milionů.
Je to skvělá příležitost i bez toho, aniž byste se museli více zabývat tím, kolik přesně firma vydělává.
Přesně to je případ Playa Hotels. Je zde mnoho důkazů, že její hotelové rezorty mají vyšší hodnotu. Po pandemii se turismus znovu rozjel a destinace jako Karibik nebo Mexiko, kde firma vlastní hotely, jsou opět populární a plné lidí.
Zdroj: finance.yahoo.com
Graf tržeb na jeden pokoj značící opětovnou poptávku
Několik důvodů, proč mají hotely společnosti výrazně vyšší cenu
Staví se zde i nové hotely, přičemž náklady na jejich výstavbu velmi výrazně vzrostly, Hotely Playa však nemají nijak zásadně vyšší hodnotu, než jak byly oceněny již v roce 2012.
Mimo jiné se také v nedávné době uzavřelo několik transakcí, při kterých se prodávaly srovnatelné hotely v podobných lokalitách za výrazně vyšší ceny.
Například v roce 2019 a 2017 se prodaly 2 hotely v stejné lokalitě v Mexiku za cenu zhruba 300 000 USD za pokoj.
Jednak to bylo před 6 lety, respektive ceny od té doby vyrostly, a za druhé se jednalo o 4hvězdičkové hotely.
Playa přesně v této lokalitě provozuje 5hvězdičkové hotely, které mají výrazně vyšší cenu za noc. Paradoxní proto je, že hotely Playa se dle přepočtu na základě tržní kapitalizace, obchodují jen kolem 400 000 USD za pokoj.
Info
Pro srovnání, 5hvězdičkový hotel Amar House se v podobné lokalitě v Mexiku prodává s vyvolávací cenou 1 milion USD. Samozřejmě otázkou zůstává, zda se najde nějaký kupec.
Na základě informací o prodeji konkurenčních hotelů si pomocí jednoduché matematiky můžeme vypočítat minimální cenu, za kterou by se hotely firmy mohly prodat.
Vyjdeme-li ze zmíněných cen z roku 2019, mohla by minimální prodejní cena za pokoj pro luxusní hotely Playa být aktuálně 500 000 až 600 000 USD.
Náklady na stavbu od té doby vyrostly zhruba o50 % a navíc se jedná o hotely vyšší cenové kategorie.
Minimálně na podobnou cenovku bychom se dostaly i pro hotely v Dominikánské republice, kde byl nedávno dokonce postavený nový luxusní resort s náklady přesahujícími 1 milion USD za pokoj.
Je zde tedy dost ukazatelů, které značí, že Playa se aktuálně obchoduje za nižší cenu, než jsou náklady na vybudování jejího portfolia hotelů.
Proč je společnost tak levná?
Jedním z možných vysvětlení je oceňovaní Playa na základě minulých prodejů hotelů. V roce 2023 a 2024 firma prodala 2 resorty s cenou pouze kolem 130 000 USD za pokoj, nicméně to byly ty nejhorší v jejím portfoliu.
Jednak dosahovaly jen pětinové EBITDA (přepočtené na pokoj) oproti jejím luxusním resortům a také nebyly téměř 20 let renovovány. Průměrná doba od renovace aktuálních hotelů v portfoliu je zhruba 8 let.
Navíc resorty ani nebyly při prodeji v provozu. Vedení se je rozhodlo uzavřít již v roce 2022 s cílem je později prodat, právě díky jejich nízké ziskovosti.
Poznámka
Nízká cena je zde pochopitelná, protože nový majitel musí za renovaci zaplatit minimálně 100 000 USD za pokoj a hlavně uvést celý hotel opět do provozu, respektive přilákat dostatek hostů.
Kolik by Hyatt mohl nabídnout?
Společnost Hyatt koupila v Playa Hotels několika procentní podíl již v roce 2012. V té době platila (přepočteno na jeden pokoj) 250 000 USD.
Od té doby EBITDA společnosti i cena hotelů (na základě nákladů na výstavbu) vyrostly více než 2násobně.
Nejluxusnější resorty v nejlepších lokalitách by mohly být oceněny kolem 750 000 USD za pokoj, ostatní minimálně 400 000 až 600 000 USD.
Dá se tedy očekávat, že by mohla přijít nabídka na 500 000 USD za pokoj a výše, k čemuž jsme se i dopočítali, což aktuálně vychází na cenu 16 USD za akcii. Potenciální zhodnocení je při tomto scénáři zhruba 30 %.
Co by stalo kdyby dohoda padla?
I kdyby se společnosti nedohodly, což není příliš pravděpodobné, Playa by se stále obchodovala pod reálnou hodnotou vlastněných hotelů.
Management si je toho vědom a již v minulosti postupně prodával některé hotely a ze získané hotovosti splácel dluh, ale hlavně prováděl zpětné odkupy akcií. Během posledních 2 let takto odkoupil zpět kolem 30 % veškerých akcií.
Zdroj: macrotrends.net
Tabulka zachycující vývoj počtu akcií od konce roku 2022
V této strategii chtějí pokračovat, dokud se jim bude zdát, že tržní hodnota společnosti je výrazně nižší, než cena hotelových resortů.
Pokud by aktuální deal nevyšel, budou pravděpodobně dále prodávat hotely a skupovat zpět akcie, což pro akcionáře není vůbec špatné, protože jim to také přináší hodnotu.
Uvažujete o investování do akcií Playa Hotels? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Analytik na volné noze a investor. Vždycky se zajímal o široké spektrum oborů. Baví ho získávat nové znalosti, snaží se pochopit a analyzovat fungování světa kolem něj, což ho zavedlo na střední škole až do světa investování.
Věnuje se analyzovaní společností z různých odvětví z celého světa, které mají zajímavý příběh a jsou často opomíjeny.
Rád čte různé knihy a články o investování, geopolitice či historii a snaží se v nich najít inspiraci pro svoje investiční teze. Největším vzorem mu je Peter Lynch, se kterým sdílí myšlenku, že nejdůležitější pro investovaní nejsou geniální znalosti matematiky, nýbrž selský rozum, logika, psychika a trpělivost.
Kromě studia ekonomie a financí se ještě stará o akciové portfolio v menší rodinné firmě.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.