Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Problémy Googlu: Roste mu velmi silný konkurent v oblasti internetového vyhledávání!

Vyhledávání informací čekají velké změny. Dominantní sílu v tomto odvětví se chystá vyzvat přední společnost na poli generativní umělé inteligence.

Problémy Googlu: Roste mu velmi silný konkurent v oblasti internetového vyhledávání!
Zdroj: Depositphotos.com

OpenAI, společnost známá svými inovativními přístupy k umělé inteligenci a strojovému učení, má v plánu představit svého vlastního konkurenta pro leadera v internetovém vyhledávání – vyhledávač Google.

Podle zdrojů zprostředkovaných serverem Bloomberg, OpenAI svůj nový produkt poháněný umělou inteligencí plánuje oznámit v pondělí.

ChatGPT místo Googlu?

Zprávy naznačují, že Microsoftem podporovaná OpenAI reaguje na snahy Googlu začlenit schopnosti umělé inteligence do svého vyhledávače tím, že naučí vyhledávat na internetu svého AI chatbota.

Produkt vyhledávání společnosti OpenAI bude rozšířením jejich již zavedeného produktu ChatGPT, který využívá nejmodernější modely umělé inteligence ke generování lidských odpovědí na textové dotazy.

Tento krok znamená, že ChatGPT bude schopen stahovat informace přímo z internetu a začlenit je do svých odpovědí, což může být revoluční změna v oblasti vyhledávání informací.

Zatímco někteří pozorovatelé průmyslu již dlouho považovali ChatGPT za alternativu k získávání online informací, OpenAI se potýkal s poskytováním přesných a především aktuálních informací. S novým produktem se však může situace změnit.

AI vyhledávání už ale existuje

Startup Perplexity se specializuje na AI vyhledávání a stal se tzv. startupovým jednorožcem, když dosáhl hodnoty 1 miliardy dolarů. Získal si pozornost díky svému přístupu k prezentaci výsledků vyhledávání.

Uvede totiž nejprve odkazy na zdrojové články, které k danému tématu našel a pod nimi jakési shrnutí informací, které si myslí, že chtěl uživatel najít. Na závěr přidá i prokliky na související témata, která by uživatele mohla zajímat. Podobně chce postupovat i Google.

Zdroj: perplexity.ai
Perplexity demo
Perplexity ukázka

Jeho popularita naznačuje, že existuje poptávka po nových přístupech k vyhledávání informací online, což může být pro OpenAI příležitostí.

Bude to závod

Oznámení společnosti OpenAI předchází začátku každoroční konference Google I/O, kde se očekává, že Google představí své nové produkty související s umělou inteligencí, mimo jiné i vyhledávač se schopnostmi Barda (Gemini).

I když ještě není jasné, jaký dopad bude mít nový produkt OpenAI na trh vyhledávačů, jedno je jisté – tato soutěž povede k inovacím a pokrokům v oblasti vyhledávání informací online a uživatelé z ní budou mít jistě prospěch.

Mějte přehled o tom, co se děje na trzích!

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.

Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.

Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.

Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.

Líbil se vám tento článek?
1
0

Autor

Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 77 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Při investování je váš kapitál vystaven riziku a může se vám vrátit méně, než jste investovali. Minulá výkonnost nezaručuje budoucí výsledky.
U 64 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.