FinexAkcieNová hvězda na softwarovém nebi. Poletí její akcie vzhůru?
Nová hvězda na softwarovém nebi. Poletí její akcie vzhůru?
Walmart expanduje za hranice tradičního maloobchodu. Nabízí sofistikovaný software pro optimalizaci tras, čímž otvírá nové možnosti pro logistické giganty. Slibuje revoluční změny v doručovacích službách.
Walmart už neprodává jen potraviny a oblečení – prodává také software logistickým gigantům. Společnost nyní nabízí svůj nástroj Route Optimization, který pomáhá podnikům mapovat efektivní doručovací trasy.
Jen za poslední rok dosáhl Walmart, který se vlastní software rozhodl nabízet jako službu (software as a service – SaaS) ušetřil přes 90 milionů dolarů.
Přechod Walmartu na trh se softwarem znamená strategii diverzifikace podnikání, protože maloobchodní gigant usiluje o vstup na rychleji rostoucí trh a vyšší ziskové marže.
Zavedení systémů Route Optimization, Store Assist a jeho vyhledávání poháněného umělou inteligencí také staví společnost do pozice předního hráče v praktickém využití umělé inteligence – zvyšuje efektivitu nakupujících i maloobchodníků.
Přemýšlení nad rámec maloobchodu
Začátkem března Walmart koupil společnost Vizio ve snaze vstoupit do oblasti chytrých televizorů. Walmart v této oblasti vidí značný potenciál zisku, zejména prostřednictvím reklamy.
Jedná se o pokračování jeho (dosud) úspěšné snahy – v loňském roce vzrostly jeho reklamní aktivity o 28 % na 3,4 miliardy dolarů. To sice zdaleka nedosahuje maloobchodních čísel Walmartu, ale ukazuje to na slibný segment, který by měl v příštích letech růst.
Nejenom Walmart, ale i další maloobchodní giganti, jako jsou Target a Dollar General odstraňují a přehodnocují samoobslužné pokladny.
Argumentují tím, že samoobslužné pokladny vedly k nárůstu krádeží v obchodech a přispívají k “úbytku” – což je maloobchodní termín pro ztráty zásob způsobené krádežemi nebo nepoctivými chybami zákazníků.
Ani e-commerce není imunní. S úbytkem se potýkají i online prodejci, jako je Amazon, kteří se snaží potírat propracované podvody s vracením zboží.
Skupiny organizovaného zločinu využívají sociální média ke své propagaci a pomáhají nakupujícím získat zpět peníze za zboží, které jim prý nikdy nebylo doručeno. Nový průzkum naznačuje, že laxní zásady ohledně vracení zboží stály maloobchodníky v roce 2023 neuvěřitelných 101 miliard dolarů.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.