FinexAkcieNike se nachází v problémech a přišel o polovinu své hodnoty. Proč ztrácí půdu pod nohama?
Nike se nachází v problémech a přišel o polovinu své hodnoty. Proč ztrácí půdu pod nohama?
Nike, dlouho oslavovaný jako pionýr v oblasti sportovního oblečení, čelí jednomu z nejtěžších období ve své historii. Jeho akcie spadly o polovinu a ziskovost je pod tlakem. Značka hledá způsoby, jak oživit svou zašlou slávu a zaujmout spotřebitele i investory.
Nike již desítky let nabádá svět, aby “to prostě udělal – just do it”, ale v posledních letech se mu nedaří “to dělat” tak, jak by si investoři přáli.
Místo toho se tento gigant v oblasti sportovního oblečení a obuvi dostal do těžkého období, kdy jeho akcie od svého vrcholu v roce 2021 klesly o téměř 50 %.
Kolísavý růst v Evropě, nová konkurence a nejistota ohledně směřování značky zatížily ziskové marže a tržby společnosti.
Nike již dva kvartály po sobě nenaplnil očekávání analytiků v oblasti zisku. Nakonec alespoň během čtvrtého kvartálu loňského roku překonal odhady tržeb, přičemž tržby v Severní Americe vzrostly o 3 %.
Je zde však významná výhrada: Nike předpokládá, že se během příštího fiskálního roku, který začíná v červnu, celkový růst tržeb zpomalí na “nízké jednociferné číslo”.
Analytik UBS Jay Sole připisuje problémy Nike snaze společnosti rozšířit vlastní prodejny a digitální síť, což “zvýšilo složitost a neefektivitu”.
Není to jen problém společnosti Nike
Klesající úspory z rozsahu nakonec mohou mít na společnost výrazný vliv. V problémech se totiž nachází celý maloobchodní sektor – minulý týden totiž americká Národní maloobchodní federace uvedla, že v roce 2024 očekává nárůst maloobchodních tržeb jen o 2,5-3,5 %, což je pokles oproti loňským 3,6 %.
Potíže společnosti Nike s inovacemi výrobků navíc zhoršují její problémy, protože konkurenti zavádějí nové styly a streetwear (místo aby se spoléhali na osvěžování starých stylů) a upoutávají pozornost spotřebitelů trendovějšími a cenově dostupnějšími možnostmi.
Společnosti jako Deckers, jejíž akcie za poslední rok vzrostly přibližně na dvojnásobek, oslovují běžce a sportovce a přesvědčují svět, že ošklivé boty jsou opět v módě.
Nike tvrdí, že zvýší ceny, sníží zásoby a znovu se zaměří na velkoobchodní prodejce obuvi jako Foot Locker, který mu pomohl vyvinout se v oporu.
Hodlá také přesunout své zásoby od ikonických Air Force One směrem k barevnějším, uvolněnějším stylům, aby přilákal zpět milovníky tenisek, kteří mu v minulém fiskálním roce pomohli vygenerovat 48,7 miliardy dolarů v tržbách z prodeje obuvi.
Mějte přehled o tom, co se děje na trzích!
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.
Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.