Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Nike se nachází v problémech a přišel o polovinu své hodnoty. Proč ztrácí půdu pod nohama?

Nike, dlouho oslavovaný jako pionýr v oblasti sportovního oblečení, čelí jednomu z nejtěžších období ve své historii. Jeho akcie spadly o polovinu a ziskovost je pod tlakem. Značka hledá způsoby, jak oživit svou zašlou slávu a zaujmout spotřebitele i investory.

Nike se nachází v problémech a přišel o polovinu své hodnoty. Proč ztrácí půdu pod nohama?
Zdroj: depositphotos.com

Nike již desítky let nabádá svět, aby “to prostě udělal – just do it”, ale v posledních letech se mu nedaří “to dělat” tak, jak by si investoři přáli.

Místo toho se tento gigant v oblasti sportovního oblečení a obuvi dostal do těžkého období, kdy jeho akcie od svého vrcholu v roce 2021 klesly o téměř 50 %.

Vývoj ceny akcií Nike od začátku listopadu 2021

Načítání
Načítání
Koupit akcie Nike! Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Před problémy se nedá jen tak utéct

Kolísavý růst v Evropě, nová konkurence a nejistota ohledně směřování značky zatížily ziskové marže a tržby společnosti.

Nike již dva kvartály po sobě nenaplnil očekávání analytiků v oblasti zisku. Nakonec alespoň během čtvrtého kvartálu loňského roku překonal odhady tržeb, přičemž tržby v Severní Americe vzrostly o 3 %.

  • Je zde však významná výhrada: Nike předpokládá, že se během příštího fiskálního roku, který začíná v červnu, celkový růst tržeb zpomalí na “nízké jednociferné číslo”.
  • Analytik UBS Jay Sole připisuje problémy Nike snaze společnosti rozšířit vlastní prodejny a digitální síť, což “zvýšilo složitost a neefektivitu”.

Není to jen problém společnosti Nike

Klesající úspory z rozsahu nakonec mohou mít na společnost výrazný vliv. V problémech se totiž nachází celý maloobchodní sektor – minulý týden totiž americká Národní maloobchodní federace uvedla, že v roce 2024 očekává nárůst maloobchodních tržeb jen o 2,5-3,5 %, což je pokles oproti loňským 3,6 %.

Potíže společnosti Nike s inovacemi výrobků navíc zhoršují její problémy, protože konkurenti zavádějí nové styly a streetwear (místo aby se spoléhali na osvěžování starých stylů) a upoutávají pozornost spotřebitelů trendovějšími a cenově dostupnějšími možnostmi.

Společnosti jako Deckers, jejíž akcie za poslední rok vzrostly přibližně na dvojnásobek, oslovují běžce a sportovce a přesvědčují svět, že ošklivé boty jsou opět v módě.

Vývoj ceny akcií Deckers za poslední rok

Načítání
Načítání
Koupit akcie DECK! Váš kapitál může být ohrožen*

Logo sponzora Koupit!

Nike potřebuje řešení situace, a to rychle

Nike tvrdí, že zvýší ceny, sníží zásoby a znovu se zaměří na velkoobchodní prodejce obuvi jako Foot Locker, který mu pomohl vyvinout se v oporu.

Hodlá také přesunout své zásoby od ikonických Air Force One směrem k barevnějším, uvolněnějším stylům, aby přilákal zpět milovníky tenisek, kteří mu v minulém fiskálním roce pomohli vygenerovat 48,7 miliardy dolarů v tržbách z prodeje obuvi.

Mějte přehled o tom, co se děje na trzích!

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče.

Jednou týdně vám do schránky přijde naše Burza s odstupem, ve které odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.

Dvakrát měsíčně se pak můžete těšit na sérii Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.

Je to úplně zadarmo a kdykoliv se můžete odhlásit. Mějte všechny důležité informace ve své emailové schránce. Pomůžeme vám dělat chytrá finanční rozhodnutí. Stačí se přihlásit k odběru vyplněním formuláře níže.

Líbil se vám tento článek?
4
0

Autor

Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.

O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.

Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií

„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham

Přečíst více

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.