Začněte psát a výsledky vyhledávání se zobrazí zde...

Která automobilka je nejoblíbenější v USA? Nápověda: Tesla to není

Prodeje všech značek General Motors v roce 2023 rostly. Stejně tak tržní podíl, který má americký výrobce automobilů na místním trhu. V oblasti elektromobility zatím paběrkuje. Zlepší se to?

Publikováno
Která automobilka je nejoblíbenější v USA? Nápověda: Tesla to není
Zdroj: depositphotos.com

Společnost General Motors dosáhla v roce 2023 na americkém automobilovém trhu skvělých výsledků a zvýšila prodej vozidel o 14,1 % na celkových 2,6 milionu kusů. Jedná se o nejúspěšnější rok společnosti od roku 2019, tedy před pandemií a následným narušením dodavatelského řetězce.

Navzdory jen mírnému nárůstu prodejů ve čtvrtém čtvrtletí o 0,3 %, který dosáhl přibližně 625 176 osobních a nákladních automobilů, vzrostl celkový tržní podíl GM na americkém trhu na 16,3 %.

Roční prodeje automobilky byly v souladu s růstem celého odvětví, které v USA rostlo meziročně rovněž zhruba o 14 %. V celých Spojených státech bylo celkem prodáno přes 15 milionů nových vozů.

Cena akcií General Motors je dnes zhruba na stejné úrovni, jako před rokem.

Načítání
Načítání
Kupte si akcie GM Váš kapitál může být ohrožen*

Sponsored logo Koupit!

Růst prodeje u všech značek

Největším tahounem detroitského výrobce je značka Buick, která v růstu prodejů vedla s 61% nárůstem. Chevrolet zaznamenal 13,1% nárůst a značky GMC i Cadillac rostly o přibližně 9 %.

Pokud bychom šli do detailu konkrétních modelů, pak největší nárůst prodejů byl u Buick Encore GX (52 %) a Enclave (41,6 %). Ne všechny modely však sledovaly stejnou trajektorii prodejů. Pick-up Chevrolet Colorado, velkoprostorový Suburban nebo Cadillac XT4 zaznamenaly pokles o 39,8 %, 36,8 %, resp. 17,2 %.

Prodej elektromobilů

V roce 2023 činily prodeje elektromobilů GM celkem 75 883 kusů, což představovalo pouhých 2,9 % celkových prodejů společnosti. Většinu těchto prodejů navíc tvořily nyní ukončené modely Chevrolet Bolt.

Společnost se potýkala s problémy při rozšiřování výroby svých novějších modelů Ultium, včetně významných problémů s montáží bateriových modulů.

Americká automobilka je však odhodlána věnovat se své elektrické budoucnosti a plánuje zvýšit výrobu elektromobilů a poskytnout prodejní a marketingovou podporu pro vozidla, která nyní nejsou způsobilá pro daňovou úlevu na elektromobily.

Ztrátu nároku na federální daňové úlevy u několika modelů se GM snaží kompenzovat pobídkou ve výši 7 500 USD na modely, které o nárok na daňové úlevy přišly po zpřísnění podmínek platících od začátku tohoto roku.

Společnost sice upravila své cíle v oblasti výroby elektromobilů a ustoupila od původního cíle vyrobit 400 000 elektromobilů do poloviny roku 2024, ale i tak chce do roku 2025 disponovat výrobní kapacitou pro milion elektromobilů.

Budoucnost společnosti GM

Vzhledem k tomu, že se automobilový průmysl stále vzpamatovává z výpadků způsobených pandemií, jsou výsledky GM ukázkou oblíbenosti amerických značek na domácím trhu. Celkové prodeje automobilového průmyslu v USA by v roce 2024 měly dosáhnou 16 milionů, což by při udržení tržního podílu mělo pro GM znamenat další růst.

Bude ale záležet, jak se výrobce dokáže přizpůsobit v oblasti elektrických vozidel, ve které zatím za konkurencí zaostává.

Poslouchejte podcasty Finex.cz

Každý týden přinášíme krátký podcast Burza s odstupem, kde odhalujeme tajemství toho nejlepšího a nejzajímavějšího, co se na finančních trzích děje. Získáte také exkluzivní pohled na investiční strategie a naučíte se, jak správně nakládat s osobními financemi a investicemi.

Chcete-li mít přehled o tom, co se děje, a současně posílit své finanční znalosti, odebírejte a poslouchejte náš podcast.

Líbil se vám tento článek?
0
0

Autor

Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.

Sdílejte tento článek

Mohlo by vás zajímat

Diskuze (0 komentářů)

Připojte se k diskuzi

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.

Recenze
TOP Nejlepší brokeři
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 76-78 % účtů retailových investorů peníze.
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 68 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Investování zahrnuje rizika ztrát.‎