FinexAkcieKde hledat investiční příležitosti? Co třeba MotoGP?
Kde hledat investiční příležitosti? Co třeba MotoGP?
MotoGP je dnes nejen o adrenalinových závodech, ale i o investičních příležitostech, které možná máte na očích. Které značky a technologie stojí za pozornost?
O víkendu se po pěti letech do Brna vrátil světový šampionát MotoGP. Prestižní závod přilákal desítky tisíc fanoušků, stejně tak jako globální partnery, kteří se chtějí předvést před sta milionovým publikem u obrazovek po celém světě.
Vrcholové sporty byly vždy magnetem pro sponzory, a MotoGP je toho ukázkovým příkladem. Nejde jen o rychlost a emoce, ale i o přehlídku firem, jejichž produkty často používáte. A někdy si je můžete pořídit nejen v obchodě, ale i na burze.
První sezóna MotoGP se jela už v roce 1949, a jde tak o nejstarší světový šampionát v motorsportu. Brněnský Masarykův okruh hostí závody již od roku 1965. Po nedávné změně vlastníka a renovaci za 180 milionů korun získalo Brno licenci na dalších pět sezon.
Město a regionální partneři přispívají ročně 35 milionů korun, celkový rozpočet akce se blíží až k 320 milionům. Lístky na brněnský závod stojí od od 2790 korun, což je téměř o polovinu více než před pěti lety. Součástí akce budou i motocyklové slavnosti včetně výstavy a možnosti zakoupit si merchandise produkty, což přinese tržby i místním hotelům, restauracím a dalším podnikům ve městě.
Proměna sponzorské scény: od tabáku ke kryptu a technologiím
Sponzorská scéna MotoGP se během let výrazně proměnila. Zatímco v 60. letech dominovaly značky motorových olejů, později se přidali výrobci tabáku a alkoholu – slavné dresy nesly loga Marlboro nebo Camel.
Kvůli regulaci tabákového sektoru ale postupně ze závodů vymizely. Tu dnes vyplňují technologické firmy, fintech, krypto a web3 společnosti, které se s rostoucí popularitou dostávají do popředí mnoha sportovních událostí.
Rychlost, inovace a globální dosah jsou hodnoty, se kterými se značky ztotožňují. Jejich technologie častokrát tvoří technologické zázemí pro vysílání, datovou analytiku a marketing.
Například Lenovo, jako hlavní partner Ducati Lenovo Team, poskytuje zpracování dat a analytické systémy, které se staly neoddělitelnou součástí motosportu. Klíčové produkty dodávají i významné značky, například Tissot (Swatch Group), Michelin a Castrol (BP).
Nemůžeme samozřejmě opomenout výrobce motorek Ducati (Volkswagen Group), Yamaha, Honda, Aprilia (Piaggio) či KTM (Pierer Mobility AG), kteří zůstávají stěžejnímy partnery.
Závody pro ně představují příležitost ukázat své inovace a kvalitu v extrémních podmínkách. Jde také o kultovní záležitost pro budování značky, což je v současné době, kdy evropský automobilový průmysl čelí řadě vážných problémů, pro výrobce velmi důležité.
Pokud tedy hledáte inspiraci, kde hledat další investiční příležitosti, možná ji máte přímo před nosem. Na tribuně, na reklamním panelu nebo ve vysílání.
Samozřejmě, značka na triku ještě nedělá dobrou investici a základem úspěchu je důkladná analýza. Ale může to být dobrým začátkem. Jak říká známý investor Peter Lynch:”Investujte do toho, co znáte.” Pokud jste fanouškem MotoGP, právě tento závod pro vás můžeme být zajímavou investiční inspirací.
Jakub Rochlitz je nejkopírovanějším Slovenským investorem na platformě eToro, kde působí také jako tržní analytik. Díky svému důslednému přístupu k hodnotovému investování se zaměřuje na fundamentálně silné společnosti, které nabízejí dlouhodobý růstový potenciál. Jeho portfolio zahrnuje odvětví jako umělá inteligence, zelená energie a retail. Od roku 2023 zhodnotil investice svých investorů o více než 100%.
Jakubova investiční strategie vychází z jeho analytického zázemí. Je certifikovaným investičním analytikem na úrovni CISI Level 3 a dokončuje studium financí na Vysoké škole ekonomické v Praze. Jeho analýzy jsou pravidelně publikovány na platformách jako Seeking Alpha, Guru Focus a Yahoo Finance, kde sdílí své hloubkové fundamentální analýzy společností. Inspiruje se významnými investory, jako jsou Warren Buffett a Peter Lynch, a řídí se pravidlem, že „pro úspěšné investování musíte mít nejen co nejvíc informací, ale také je umět co nejlépe zpracovat a vyvodit si ty správné závěry“.
Kromě investování se Jakub věnuje i vzdělávání v oblasti financí a pravidelně komunikuje se svou komunitou na sociálních sítích a na různých událostech. Aktivně mimo jiné také přispívá k zvyšování finanční gramotnosti, zejména mezi mladšími investory.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.