V tomto článku probereme obchodní strategii nazvanou Alligator. Jedná se o mírně zjednodušenou variantu známé strategie Billa Williamse s názvem “Profitunity”.
Popis strategie Alligator
Strategie má stejný název jako její hlavní indikátor – Alligator. Myšlenkou strategie je hledání signálů k nákupu/prodeji na základě kombinace signálů tří indikátorů od Billa Williamse:
Alligator
Awesome Oscillator
Fractals
Indikátor Aligátor je hlavním indikátorem strategie, definuje trend. Když tři hlavní linie indikátoru (klouzavé průměry) jdou vodorovně a prolínají se, trh nemá jasný trend. Naopak, když se linie rozcházejí a jdou jedním směrem (nahoru nebo dolů), předpovídá to možný začátek nového trendu.
Awesome oscilátor je založen na rozdílu mezi dvěma jednoduchými MA. Pomáhá definovat aktuální trend a najít místa možných zvratů v grafu. Indikátor vypadá jako sloupcový histogram pod cenovým grafem. Pokud trh roste, sloupce také rostou a jsou zelené. Když trh klesá, sloupce ho následují a zčervenají.
Indikátor Fractals zobrazuje lokální maxima a minima dosažené trhem na grafu. Extrémy jsou zvýrazněny speciálními směrovými značkami. Fraktály demonstrují hranice místních cenových pásem v mnoha strategiích, včetně Alligator.
Základní principy obchodní strategie Alligator
Chcete-li začít obchodovat se strategií Alligator, musí trh spát (tj. Čelisti, Zuby a Rty Alligator indikátor musí být vzájemně propojeny a musí jít vodorovně). Awesome oscilátor musí být blízko 0. Vstupní signál se objeví, když se linie Alligator a oscilátoru začnou pohybovat jedním směrem. To bude potvrzeno proražením nejbližšího fraktálu na grafu.
Chce-li obchodník začít hledat obchodní signály, nainstaluje všechny tři indikátory strategie do cenového grafu finančního nástroje, který chce obchodovat. Může buď použít výchozí nastavení, nebo upravit parametry a najít takové, které vyhovují jeho stylu obchodování.
V MetaTrader 4 a MetaTrader 5 se indikátory do grafu vloží prostřednictvím Hlavní nabídky: Vložit – Ukazatele – Bill Williams – Alligator, Awesome Oscillator, Fractals.
Buy (nákupní) signál podle strategie Alligator
Nákupní signál se objeví, když se období spánku změní na pohyb nahoru. Chce-li trader vstoupit na trh, musí se ujistit, že jsou splněny následující podmínky:
propletené linie aligátora začnou stoupat a rozcházet se. Aligátor otevírá čelisti nahoru a loví medvědy;
histogram Awesome Oscillator začíná růst od 0 a jeho barva je zelená.
Jako vstupní bod se bere úroveň nejbližšího fraktálu, který leží nad liniemi Alligator. Cena vyrazí z místního range nahoru. Prvotní Stop Loss se umístí za úroveň nejbližšího protějšího fraktálu, ležící pod liniemi Alligator.
Později, když cena s jistotou roste, se SL posune na úroveň vstupu. Hlavním mezníkem pro Take Profit je červená linie Alligator. Když svíčka zavře pod červenou linie, dojde k uzavření pozice. Při prudkém růstovém impulsu může obchodník uzavřít zisk dříve, než dojde ke korekci. V takovém případě zavře pozici, jakmile se na histogramu oscilátoru objeví červený sloupec.
Sell (prodejní) signál podle strategie Alligator
Signál k prodeji se objeví, když se období spánku změní na pohyb dolů. Chce-li trader vstoupit na trh, musí se ujistit, že jsou splněny následující podmínky:
propletené linie Aligátora začínají klesat a rozcházet se – Aligátor otevírá čelist, aby pohltil neopatrné býky;
histogram Awesome oscilátoru začíná klesat od 0, jeho barva je červená;
cena prorazí nejbližší místní fraktál ležící pod všemi třemi liniemi Alligator;
SL je za opačným fraktálem nad liniemi Alligator.
Po otevření pozice obchodník postupuje takto:
Poté, co červená MA aligátora dosáhne otevírací ceny, SL se posune na úroveň vstupu;
Pokud je pohyb klidný, zisk se uzavře poté, co se cena obrátí nahoru, a svíčka zavře nad červenou MA aligátora;
Pokud je klesající impuls ostrý, může trader zisk uzavřít dříve, když Awesome Oscillator ukáže lokální obrácení nahoru a zelený sloupec.
Sečteno a podtrženo
Obchodní strategie Alligator je zjednodušená verze komplexní a mnohostranné strategie “Profitunity” od Billa Williamse. Aby byly signály spolehlivější, může trader zkusit kombinovat strategii s klasickou technickou analýzou (úrovně supportu a rezistence, cenové patterny). Pro lepší pochopení Williamsovy metody dobře poslouží plná verzi strategie vysvětlená v knize “Trading Chaos”.
Tento materiál a informace v něm obsažené slouží pouze pro informační účely a v žádném případě by neměly být považovány za poskytování investičního poradenství pro účely zákona o investičních společnostech 87 (I) 2017 Kyperské republiky, nebo jakoukoli jinou formu osobního poradenství nebo doporučení, která se týká určitých typů transakcí s určitými druhy finančních nástrojů.
Minulá výkonnost není spolehlivým ukazatelem budoucích výsledků nebo budoucího výkonu.
RoboMarkets je broker založený v roce 2012, který se specializuje na obchodování s akciemi. Kromě toho ale nabízí také možnost obchodování s různými dalšími aktivy včetně indexů, ETF, forexu a komodit. Zákazníci RoboMarkets ocení zejména českou zákaznickou podporu přes telefon či chat, vedení obchodního účtu v CZK a možnost bezpoplatkového vkladu bankovním převodem v rámci ČR.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.