Již ve třech dílech jsme si ukázali, jaké firmy jsou nejvíc vyhledávané velkými investory a jaké naopak vyhledávají drobní investoři na platformě Robinhood. Právě tito investoři jsou velkou neznámou na současném finančním trhu.
Jedná se většinou o mladé Američany do 30 let, kteří nemají žádné zkušenosti s burzou. Fenomén Robinhood úzce souvisí s Trumpovým šekem na 1 000 dolarů všem Američanům, aby se vyrovnaly s výpadkem příjmů způsobené zastavením ekonomiky.
S největší pravděpodobností však u jednoho šeku nezůstane a američtí občané dostanou další peníze. Právě velká část uživatelů platformy Robinhood vstoupila na burzu s tímto vkladem. V každém případě je to lepší investice než tyto peníze utratit za hlouposti anebo je nechat bezcílně ležet na učtu. Do čeho se tedy nejvíc investovalo v Top 5?
Poznámka
TIP: Pokud jste nečetli náš první díl této mini série, rozhodně doporučujeme si ho přečíst. V článku se dozvíte vše potřebné.
5. Velcí investoři: PayPal
Pátou nejvíc vyhledávanou firmou institucionálních investorů byla společnost PayPal. Toto postavení v žebříčku je logické. Během koronakrize zažilo velký boom internetové obchodování a všechny možné druhy e-shopů, tím pádem i platby za zboží probíhaly elektronicky. Navíc nejenom během krize, ale obecně je svět tlačen k vytěsnění hotovosti.
Pokud si Paypal bude udržovat vysoký standard zabezpečení a své knowhow k online platbám, firmu čeká zdárná budoucnost.
To dokazuje ukazatel PER (Price Earnings Ratio), který se blíží k 99, což znamená, že akcie je velmi překoupená a investoři čekají v budoucnosti velký růst zisků společnosti.
Aktuálně se akcie obchodují kolem 190 dolarů za kus. Na konci března se daly pořídit za cenu okolo 80 dolarů. Velcí investoři dnes své investice rozhodně nemůžou litovat. Přes 130 procent zisku za pouhé tři měsíce je víc než solidní výsledek. PayPal patří přesně k těm akciím, které dnes člověk může nakoupit při velkých poklesech s vědomím, že přinejmenším na příštích pět let udělal velmi dobrý nákup.
Společnost Disney netřeba představovat. Dnes ji zná prakticky každé malé dítě, protože velká část její produkce cílí právě na ně.
Současná společnost si bez televize a konzumace pořadů neumí představit život. Volný čas je především konzumace zábavy. Na rozdíl od běžné potravy konzumací pořadu se divák jen tak neunaví. Často se mluví až o závislosti novodobého člověka na rozptylování.
Tuto tendenci velmi dobře ilustruje rostoucí obrat této společnosti. V roce 2017 to bylo 55 miliard dolarů, v roce 2018 59 miliard dolarů a v roce 2019 neskutečných 69 miliard dolarů. Na začátku roku 2020 nebyl žádný rozumný důvod k tomu, proč by společnost nemohla zvýšit obrat i v tomto roce.
Krize v zábavných parcích
Samozřejmě v té době nikdo netušil, jaký bude mít koronavirus silný dopad na turistický průmysl, na němž jedna část zábavního impéria stojí. Díky krizi způsobené koronavirem se akcie této americké společnosti propadly z 150 dolarů za kus na pouhých 79 dolarů. Není divu, že drobní střadatelé chtěli využít této příležitosti k nákupu. Pro pořádek si připomeneme, jaké je vlastně portfolio služeb a tvorby této firmy.
Portfolio spolčenosti: Parky
Aktivitu firmy lze rozdělit na čtyři různé sektory. 36,7 procent z obratu tvoří příjmy z 11 zábavních parků a z 38 hotelů v jejich blízkosti. 7 zábavních parků se nachází v USA, dva ve Francii, po jednom parku pak má Tokio, Hongkong a Šanghaj.
Nejedná se pouze o provozování samotných zábavních parků, ale Disney má i svoji vlastní cestovní kancelář, jež do nich organizuje zájezdy.
Televize
34 procent aktivit je vázáno na provozování televizního a rádiového vysílání. Disney má svoji televizi ABC, která má osm kanálů a několik rádiových stanic. Tento sektor je dnes především ohrožován změnami v chování uživatelů, kteří se již na klasickou televizi nedívají, ale dávají přednost obsahu na Youtubu nebo Netflixu anebo si vyhledávají podcasty.
Do budoucna bude zajímavé sledovat, jak se vyvine osud klasické televize. Právě koronavirus může mnohým médiím zasadit smrtelnou ránu, protože úbytek inzerentů byl v těchto klasických médiích značný.
Produkční studio a hračky
15 procent z obratu tvoří známe výtvarné a filmové studio, které se zaměřuje na vlastní produkci a na tvorbu animovaných filmů a seriálů.
13 procent obratu firmy dotváří prodej zboží vázaného na předchozí aktivity. Disney si drží světové prvenství jako vydavatel dětské literatury. Do této sekce taktéž patří prodej hraček a počítačových her.
Zábavní parky byly prakticky uzavřeny tři měsíce. V Asii se otevřely rychleji než v Evropě. I když se tyto parky otevřely, platí v nich redukce počtu návštěvníků a zvýšily se náklady na dezinfekci a úklid všech atrakcí. Ale i přes tato omezení je pro firmu lepší mít aspoň částečně otevřeno, než úplně zavřeno.
Velkou ránou pro Disney bylo i zastavení činnosti kin a sportovních akcí, jež přenášel kanál ESPN. Otázka, zda firma s novými podmínkami obstála a jestli se jednalo o dobrou investici drobných investorů, byla zodpovězena v úterý večer 4. srpna, kdy americká společnost publikovala svoje výsledky za druhé čtvrtletí.
Jak se dalo očekávat, společnost oznámila ztrátu 4,72 miliard dolarů. Jednalo se o první ztrátový kvartál od roku 2001. Při přepočtu na jednu akcii tato ztráta představuje 79 centů za kus.
Před rokem byla společnost v zisku 1,34 dolarů na akcii. Obrat společnosti poklesl o závratných 42 procent na 11,78 miliard dolarů.
Záchrana ve streamingu
Všechny zprávy nebyly jen černé. Streamingová služba Disney+ zaznamenala růst předplatitelů a měla na 55 miliónů odběratelů. Na tento nárůst předplatitelů firma ihned zareagovala tím, že od září nebo října bude poskytovat prémiovou službu, která umožní divákovi vidět novinky ve stejnou chvíli, kdy budou distribuovány do kin.
Právě tato schopnost rychle reagovat na nepříznivý kontext katapultovala akcie Disney+ po oznámení výsledku o 9 procent nahoru. Tato reakce trhů pro jednou ukázala, že trhy až tak moc nezajímají dosažené výsledky, ale spíš predikce vývoje do budoucnosti a schopnost reagovat na trh.
Americká společnost se místo snah o odškodnění snaží najít nový funkční model. A to je vždy pozitivní známka pro investory.
Co vy a výše zmíněné akciové tituly? Využili jste příležitosti v koronavirové krizi? Máte zainvestováno nebo teprve plánujete? Podělte se s námi a ostatními čtenáři níže v komentářích. Další jmenovité investice mileniálů a velkých hráčů si představíme v příštích dílech této série článků. Rozhodně se máte na co těšit!
Publicista a investor s více než desetiletou praxí.
První zkušenosti získal na pražské burze. Následně se specializoval na evropské, zejména francouzské, a zámořské trhy. V současné době se zaměřuje především na hodnotové investování, přičemž při svém rozhodování zohledňuje měnovou politiku a geopolitickou situaci ve světě.
Doktorát z filosofie získal v Paříži. Rád píše o slavných investorech a snaží se poučit z jejich rozhodnutí. Věří, že je vždy užitečné napodobovat ty nejlepší v oboru. Mezi jeho oblíbené investory patří Ray Dalio, Warren Buffett, Michael Burry a Charles Gave.
„Chcete-li na trzích vydělávat peníze, musíte myslet samostatně a být skromní.“ – Ray Dalio
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.