Poslední měsíc byl na akciových trzích poměrně zajímavý. Konečně jsme se dočkali výrazných výprodejů, které dostaly akciové indexy zhruba o 10 % níže od lokálních maxim, ačkoli poté akcie silně posílily.
Velmi dobře se dařilo například i bitcoinu, který se vyšplhal na úroveň kolem 37 000 dolarů, což je jeho nejvyšší hodnota za zhruba rok a půl. Výnos desetiletého amerického státního dluhopisu se opět dostal nad 5 %.
Jak všechny tyto události ovlivnily Tomášovo akciové portfolio?
Hlavním tématem pro jednotlivé společnosti byla výsledková sezóna. Obecně byly výsledkyvětšiny společností v portfoliu dobré, i když akcie na ně v mnoha případech reagovaly poklesem. Výsledky jednotlivých společností jsme detailně zpracovali v playlistu, odkaz na něj na konci článku.
Co se týká zpráv ze světa technologických gigantů, zdá se, že společnosti Microsoft se konečně podařilo dokončit akvizici herního vydavatelství Activision Blizzard. Meta zase představila možnost placených verzí sociálních sítí bez reklam a možnost platit svým oblíbeným influencerům.
Pro aktuální nákup do našeho vzorového portfolia jsme se však vydali úplně jinou cestou. Tentokrát do portfolia přidáváme zcela novou společnost, a to LVMH, francouzskou společnost, která sdružuje velké množství známých luxusních značek. Patří mezi ně Louis Vuitton, Bulgari, Dior, Fendi, Givenchy, Guerlain, Kenzo, Marc Jacobs, Tiffany & Co, Moët & Chandon, Veuve Clicquot, Krug a Dom Pérignon. Společnost prodává skutečně rozmanitý sortiment zboží, od oděvů, kabelek a dalších doplňků, parfémů, kosmetiky, hodinek, šperků až po alkohol. Obchodní činnost je rozdělena do pěti segmentů, z nichž nejdůležitější je prodej oděvů a koženého zboží.
LVMH má poměrně zajímavý byznys model, který praktikuje již dlouhou řadu let. Tento model spočívá v hledání společností v sektoru luxusního zboží, které momentálně čelí určitým problémům, díky čemuž je LVMH může koupit pod cenou a začlenit je do sebe. Vzhledem k dlouhému seznamu značek, které jsou s LVMH spojeny, vidíme, že tato strategie se firmě dlouhodobě opravdu vyplácí.
I přesto akcie společnosti v současné době klesly zhruba o čtvrtinu oproti svým maximům, společnost doplácí na všeobecný výprodej akcií, ale také na ekonomickou situaci v Číně, která je pro LVMH velmi důležitým trhem. Kromě toho akcie reagovaly výraznějším poklesem také po zveřejnění posledních výsledků společnosti. Ty byly víceméně dobré, tržby společnosti meziročně vzrostly o 9 %, ale očekávání byla ještě vyšší. Společnost se v současné době obchoduje za 20 násobek ročního zisku, což je méně, než je průměr posledních let.
Podrobnější informace k výše uvedeným tématům naleznete v aktuálním dílu seriálu Akciové portfolio Tomáše Vranky, které je dostupné na odkazu níže.
V rámci tohoto profilu bychom rádi přiblížili čtenářům analytickou a edukativní tvorbu XTB, kterou já a moji kolegové tvoříme. Ať už to jsou analytické reporty, vzdělávací kurzy, online streamy nebo cokoli jiného, vše poskytujeme bezplatně. Nechceme vědu schovávat za pay wallem. Pro velkou část Čechů a Slováků je finanční vzdělání stále něco strašidelného. Doufám, že Vám tyto texty a s nimi spojené materiály usnadní Vaší investorskou cestu :)
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.