FinexAkcieUSA a EU odvrátily obchodní válku! Jak vypadá nová dohoda?
USA a EU odvrátily obchodní válku! Jak vypadá nová dohoda?
USA a Evropská unie uzavřely novou obchodní dohodu s 15% clem na většinu evropského zboží. EU slíbila nákup amerických surovin a investice, cla na americké zboží údajně nezavede.
Americký prezident Donald Trump v neděli 27. července oznámil, že Spojené státy a Evropská unie společně dosáhly dohody o novém obchodním rámci.
Ten má zahrnovat clo ve výši 15 % na většinu evropského zboží dováženého do USA.
Dohoda, kterou Trump oznámil z jednoho ze svých golfových klubů ve Skotsku, přichází těsně před mezním termínem 1. srpna a odvrací potenciální obchodní válku.
Trump ji po jednání s předsedkyní Evropské komise Ursulou von der Leyenovou označil za přelomovou.
Kromě výše cla bylo ujednáno, že EU nakoupí americké energetické suroviny v hodnotě 750 miliard USD, investuje v zemi dalších 600 miliard a nakoupí americké vojenské vybavení.
Nová dohoda představuje největší obchodní dohodu současné prezidentské administrativy USA za druhé Trumpovo období ve funkci.
Je v souladu s termínem, který byl stanoven pro uzavření dohod s partnery z celého světa, konkrétně 1. srpna.
EU je pro Spojené státy největším obchodním partnerem, roční míra zobchodovaného zboží z hlediska hodnoty přesahuje 2 biliony dolarů (2024).
Nový rámec se vztahuje na odvětví, jako je dovoz automobilů, léčiv a čipů.
Nezahrnuje však ocel a hliník, na které se nadále vztahují samostatná 50 % cla.
Jak upřesnila von der Leyenová, od cel budou osvobozeny některé strategické dovozy, například letecké díly a některé suroviny.
Poznámka
Nový rámec v každém případě znamená posun směrem k významnější spolupráci v obchodních vztazích mezi starým kontinentem a USA.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Redaktor a investor s více než sedmiletou praxí, proponent dlouhodobého investování, velký fanoušek investičního mága Petera Lynche.
O svět investování se začal zajímat v roce 2017, kdy si stejně jako spousta dalších prošel fází aktivního tradingu v oblasti Forexu. Tato osobní zkušenost jej transformovala v dlouhodobého investora a studenta strategií, na kterých stojí investiční přístupy Warrena Buffetta a Benjamina Grahama.
Bogdan je přesvědčený, že úspěch na finančních trzích si musíte zasloužit pílí a svědomitým přístupem. Příslib finanční nezávislosti za to však stojí.
„The person that turns over the most rocks wins the game. And that’s always been my philosophy.“ – Peter Lynch.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.