FinexAkcieTesla se otřásá v základech: Značka automobilky rapidně upadá!
Tesla se otřásá v základech: Značka automobilky rapidně upadá!
Hodnota značky Tesla klesla kvůli Muskovým kontroverzím o 26 %! Může Tesla ještě zachránit svoji pověst a získat si svou dominantní pozici na trhu zpět?
Při obchodování CFD s tímto poskytovatelem ztrácí 69 % účtů retailových investorů peníze.
Ačkoli jsou tedy akcie Teslana trhu oceněny vysoce, její reputace a zájem mezi spotřebiteli klesá. S ohledem na rostoucí konkurenci a zhoršující se vnímání značky tedy vyvstává jasná otázka:
Dokáže si Tesla udržet svou silnou pozici na trhu?
Hodnocení značky
Hodnocení značky se na klíčových trzích, včetně USA, Evropy a Asie, se snížilo.
Brand Finance ve své analýze uvedla, že se reputace společnosti snížila zejména v Evropě, a to z 21 % na 16 %.
Navzdory tomu si však Tesla v USA udržuje vysoké skóre loajality ve výši 90 %, což naznačuje, že stávající majitelé vozů budou pravděpodobně vozidla této značky používat i nadále.
Co naopak v USA kleslo bylo tzv. skóre doporučení. To kleslo z 8,2 bodu na 4,3 bodu, což naznačuje potenciální problémy se spokojeností zákazníků.
Co to je skóre doporučení?
Skóre doporučení je ukazatel, který měří, jak ochotní jsou stávající zákazníci danou značku či produkt doporučit ostatním.
Typicky jde o číselné hodnocení (např. na stupnici od 0 do 10), přičemž vyšší hodnota znamená, že zákazníci mají s danou značkou dobrou zkušenost a rádi ji doporučí svým známým.
Důsledky poklesu hodnoty značky
Pokles hodnoty značky má reálné důsledky pro tržní výkonnost společnosti.
Tesla evidovala za rok 20241% pokles dodávek v celkovém počtu 1,79 milionu vozů. K tomuto poklesu přitom došlo uprostřed celosvětového nárůstu poptávky po elektromobilech.
Podle společnosti Cox Automotive klesl podíl Tesly ve Spojených státech na trhu s elektromobily na 49 % z 55 % v předchozím roce.
Brand Finance rovněž zaznamenala pokles skóre indexu síly značky Tesla, a to z hodnoty těsně nad 80 na necelých 65 bodů. Tato metrika měří, jak dobře si značka vede v porovnání s konkurencí v rámci nehmatatelných faktorů.
Značku automobilky však nejvíce poškozuje chování Elona Muska.
Muskův vliv již dávno přesahuje Spojené státy a telefonáty s ruským prezidentem Putinem nebo hlásání kontroverzních politických názorů jsou pro značku problematické.
Analytická firma zakončila svůj report jasným poselstvím.
Společnost potřebuje nové, zajímavé produkty a vyřešit kontroverze ve svém manažerském týmu, aby nebyla vnímána jako značka, která už má svá nejlepší léta za sebou.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Student Vysoké školy ekonomické v Praze, který se již na střední škole začal aktivně zajímat o finanční trhy. Právě tehdy poprvé zakoupil Bitcoin a objevil tak vášeň pro kryptoměny a alternativní investice.
Na Finexu publikuje denní zprávy a komentáře k aktuálnímu dění na trhu.
„Kupujte jen to, co byste s radostí drželi, i kdyby se trh na deset let zastavil.“ – Warren Buffett
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.