FinexAkcieMegaobchod v zábavním průmyslu, přinese konec jedné éry! Jak na něm vydělat?
Megaobchod v zábavním průmyslu, přinese konec jedné éry! Jak na něm vydělat?
Největší hollywoodský obchod roku se stává skutečností: Paramount se spojuje se Skydance Davida Ellisona v transakci za 8 miliard dolarů, která změní tvář zábavního průmyslu.
Ne, nebyla to poslední sezóna seriálu “Succession”, kterou jste sledovali v uplynulém půlroce – bylo to drama o dohodě se společností Paramount, které (konečně) dospělo ke konci.
Zábavní gigant strávil většinu roku 2024 proséváním nabídek, redigováním termínových listin a vyjednáváním o své budoucnosti. Tento víkend konečně podepsal smlouvu.
Filmový a televizní gigant Paramount se dohodl na fúzi se společností Skydance Entertainment Davida Ellisona (syna miliardáře a zakladatele společnosti Oracle, Larryho Ellisona), což znamená konec jedné éry 112 let staré rodinné společnosti a jedné z nejhůře prosperujících akcií na Wall Street.
Dohoda v hodnotě 8 miliard dolarů přivede společnost do soukromého vlastnictví pod novým vedením a soukromými investory, a to jen několik týdnů poté, co největší akcionář společnosti zrušil předběžnou dohodu. Stačilo však “trochu” peněz a několik změn ve smlouvě.
Info
Společnost Paramount byla původně založena jako Famous Players Film Company v roce 1912. Byla to první velká hollywoodská studia, která se spojila s velkou distribuční společností.
Za posledních pět let se akcie Paramount propadly o téměř 80 % kvůli obrovským ztrátám, což přimělo rodinné vlastníky uvažovat o prodeji podniku.
Společnost byla horkým zbožím a přilákala konkurenční nabídky, jako například nabídku společností Sony a Apollo ve výši 26 miliard dolarů a nabídku mediálního podnikatele Byrona Allena ve výši 14,3 miliardy dolarů.
Pokud nedojde k žádným překvapením, očekává se, že transakce bude uzavřena v roce 2025. Předpokládá se, že se generálním ředitelem společnosti se stane současný CEO Skydance, David Ellison, a bývalý generální ředitel NBCUniversal, Jeff Shell, bude zastávat funkci prezidenta.
Díky jejich zkušenostem v oblasti médií a technologií jsou analytici ohledně budoucnosti společnosti pod novým vedením optimističtí.
Ellison a Shell tvrdí, že nově organizovaný Paramount bude schopen “zdvojnásobit klíčové kompetence” v oblasti filmu a televize a zároveň využívat technologie a nové zdroje.
Po ztrátě 563 milionů dolarů v prvním čtvrtletí roku 2024 chce obnovený Paramount snížit náklady o více než 2 miliardy dolarů – přičemž více než miliardu dolarů je v plánu ušetřit už během prvního roku po fúzi.
Info
Jeff Shell je známý svou schopností restrukturalizovat velké mediální společnosti. Pod jeho vedením prošla NBCUniversal několika zásadními změnami, které vedly k výraznému zlepšení finanční výkonnosti.
Streamování se potýká s problémy:
Paramount bude mít možná brzy nové vedení, ale stále se bude potýkat se starými problémy, zejména se svou streamovací platformou Paramount+.
Přestože se tato platforma pyšní více než 70 miliony předplatitelů, patří k největším ztrátovým byznysům společnosti. To přimělo Paramount zvýšit cenu své streamovací služby o 1 až 2 dolary měsíčně.
Zdražování je však jen náplastí na větší problémy, včetně budoucnosti jejího lineárního televizního byznysu, filmového byznysu a 22 tisíc zaměstnanců.
Uvažujete o investování do akcií? Zvážit můžete některého z námi recenzovaných brokerů:
U 51 % retailových investorů došlo při obchodování CFD u této společnosti ke vzniku ztráty.
Poslouchejte naše podcasty, ať vám nic neunikne!
Víte, že máme dva podcasty? V krátkém podcastu Burza s odstupem každý týden odhalujeme to nejzajímavější, co se na finančních trzích stalo.
Dvakrát do měsíce si pak můžete poslechnout podcast Kam tečou peníze, kde se do hloubky věnujeme ekonomice, politice a tomu do jakých finančních aktiv může být zajímavé investovat.
Získejte díky těmto podcastům exkluzivní pohled na investiční strategie a naučte se, jak správně investovat a nakládat s osobními financemi.
Odebírejte a poslouchejte tyto podcasty, ať vám nic zajímavého neunikne.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.