V tomto článku probereme indikátorovou forex strategii známou jako Puria method. Bez ohledu na takové záhadné jméno se jedná o docela jednoduchou a srozumitelnou strategii založenou na signálech ze čtyř standardních indikátorů.
Na čem je založena strategie Puria
Puria je intradenní indikátorová strategie zaměřená na nákup/prodej měnových párů během obchodního dne. Jinými slovy, je určena k vytváření malých, ale pravidelných zisků. Každý obchod otevřený obchodní strategií je zaměřen na zisk 15-25 bodů.
Obchody jsou v první řadě založeny na nalezení překřížení tří klouzavých průměrů. Dva pomalé vážené MA (červené) s periodami 75 a 85 jsou někdy překříženy žlutým signálním EMA s periodou 5. Obchody se otevírají ve směru překřížení, dalším filtrem pro potvrzení signálu je MACD (15, 26, 1 ).
Tato strategie nevyžaduje použití technické analýzy, je založena pouze na signálech z indikátorů. Obchodník může použít libovolné měnové páry a jejich křížové kurzy. V závislosti na vybraném nástroji se bude lišit velikost jeho zisku. Časové rámce doporučené pro obchodování Puria method jsou M30 a H1, ačkoli někteří obchodníci také zkoušejí M15. Každopádně jde o dobrou strategii pro intradenní obchodování s indikátory.
Nastavení indikátorů
Chce-li trader obchodovat pomocí Puria, bude potřebovat v grafu čtyři indikátory:
Klouzavý průměr 1: perioda 85 ; Metoda MA: Lineární vážený; vypočítaný z: Low cen; styl – červená.
Klouzavý průměr 2: perioda 75; Metoda MA: Lineární vážený; vypočítaný z: Low cen; styl – červená.
Klouzavý průměr 3: období 5; Metoda MA: Exponenciální; vypočítaný z: Close cen; styl – žlutá.
MACD: rychlá EMA – 15, pomalá EMA – 26, MACD SMA – 1.
Chce-li trader uložit tuto sadu indikátorů v MT4 a MT5, stačí kliknout pravým tlačítkem na graf s nainstalovanými indikátory a vybrat Šablona / Ulož šablonu. Takto uloženou šablonu může potom rychle nahrát na graf jakéhokoliv dalšího instrumentu.
Jak funguje Strategie Puria
U této strategie se typicky používají následující měnové páry (s určitým časovým rámcem a velikostí zisku):
NZD/USD: časový rámec H1, zisk 25 bodů.
USD/CAD: H1, 20 bodů.
GBP/USD: M30, 20 bodů.
CAD/JPY: M30, 20 bodů.
EUR/CHF: H1, 15 bodů.
CHF/JPY: H1, 15 bodů.
AUD/JPY: M30, 15 bodů.
USD/JPY: M30, 15 bodů.
EUR/JPY: M30, 15 bodů.
EUR/USD: M30, 15 bodů.
EUR/GBP: H1, 10 bodů.
USD/CHF: M30, 10 bodů.
AUD/USD: M30, 10 bodů.
Typický Stop Loss pro všechny pozice je 15 bodů. Někteří obchodníci využívají flexibilnější přístup, což znamená poměr Stop-to-Profit 1: 1. Jinými slovy velikost jejich SL se bude rovnat velikosti zisku. V době zvýšené volatility trhu někteří obchodníci ke svému ziskovému cíli přidávají 10–15 bodů.
Každý obchodník by měl otestovat strategii s těmito měnovými páry nebo jinými nástroji, v různých časových rámcích, s různými SL a zisky. Tato strategie je otevřená experimentování, takže trader můžete objevit efektivnější nastavení.
Buy (nákupní) signál
Cenový graf stoupá nad pomalými MA.
Rychlý žlutý exponenciální klouzavý průměr (EMA 5) překříží červené MAs zdola.
Histogram MACD prochází středovou linií zespodu. Alespoň jeden sloupec histogramu musí zavřít nad nulou.
Obchodník otevře buy (nákupní) pozici se SL a TP nastaveným na typické hodnoty, uvedené výše, nebo na hodnoty, které by podle jeho vlastního testování měli přinášet lepší výsledky.
Sell (prodejní) signál
Cenový graf klesá pod pomalými MA.
Rychlý žlutý EMA (5) překříží červené MAs shora.
Histogram MACD prochází středovou linií shora. Alespoň jeden sloupec histogramu musí uzavřít pod nulou.
Obchodník otevře sell (prodejní) pozici se SL a TP nastaveným na typické hodnoty, uvedené výše, nebo na hodnoty, které by podle jeho vlastního testování měli přinášet lepší výsledky.
Závěrečné myšlenky
Strategie metody Puria je způsob intradenního obchodování pomocí signálů ze čtyř indikátorů. Mějte však na paměti, že bez ohledu na to, jak výnosná se strategie může jevit, jsou tržní podmínky náchylné ke změnám, takže nikdy není zaručen pozitivní výsledek. Před reálným obchodováním by měl obchodník strategii Puria otestovat na demo účtu a ujistit se, že je efektivní za současných tržních podmínek.
Tento materiál a informace v něm obsažené slouží pouze pro informační účely a v žádném případě by neměly být považovány za poskytování investičního poradenství pro účely zákona o investičních společnostech 87 (I) 2017 Kyperské republiky, nebo jakoukoli jinou formu osobního poradenství nebo doporučení, která se týká určitých typů transakcí s určitými druhy finančních nástrojů.
Minulá výkonnost není spolehlivým ukazatelem budoucích výsledků nebo budoucího výkonu.
RoboMarkets je broker založený v roce 2012, který se specializuje na obchodování s akciemi. Kromě toho ale nabízí také možnost obchodování s různými dalšími aktivy včetně indexů, ETF, forexu a komodit. Zákazníci RoboMarkets ocení zejména českou zákaznickou podporu přes telefon či chat, vedení obchodního účtu v CZK a možnost bezpoplatkového vkladu bankovním převodem v rámci ČR.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.