Tento článek popisuje jednoduchou krátkodobou obchodní strategii založenou na signálech populárního trendového indikátoru Bollinger Bands. Článek se zabývá zvláštnostmi strategie, jejím využitím při obchodování a ukazuje příklady nákupu a prodeje.
Co člověk potřebuje vědět o strategii One-Two
One-Two je typ reverzních obchodních systémů založených na signálech Bollinger Bands. Strategie je snadno pochopitelná a používá pouze jeden technický indikátor se upravenými parametry. Všimněte si, že je to výchozí indikátor téměř ve všech obchodních terminálech, včetně MT4 a MT5.
Obchodní přístup je založen na použití odrazů ceny od vnějších hranic kanálu Bollinger Bands, které fungují jako dynamické úrovně supportu a rezistence. Po odrazu se očekává, že se cena vrátí ke střední linii kanálu.
Které nástroje, časové rámce a indikátory lze použít
Pro obchodování podle strategie může obchodník použít měnové páry, ropu, zlato a další komodity. Strategii lze použít i na likvidní akcie (jako např. akcie Intel). Doporučené časové rámce (TF) jsou M15, M30, H1, H4 a D1.
Indikátory:
Bollingerova pásma (období 20, posun 0, odchylka 2) — zelené čáry na grafu.
Bollingerova pásma (období 20, posun 0, odchylka 3) — oranžové čáry na grafu.
Jak nainstalovat indikátory
Chcete-li hledat obchodní signály pomocí strategie One-Two, musíte do cenového grafu nainstalovat dva indikátory Bollinger Bands s mírně odlišnými parametry. Na populárních platformách MT4 a MT5 se indikátory instalují prostřednictvím hlavní nabídky/Vložit/Ukazatele/Trend/Bollingerova pásma.
V okně nastavení vyberte následující parametry:
Období – 20, Posun – 0, Odchylka – 2, Styl – zelená je prvním indikátorem
Období 20, Posun 0, Odchylka 3, Styl – oranžová je druhý indikátor.
Po instalaci indikátorů můžete začít hledat obchodní signály One-Two.
Jak nakupovat podle strategie One-Two
Podmínky pro otevření nákupní pozice jsou následující:
Obchodník čeká, až se cena dostane mezi spodní zelenou a oranžovou indikační linii. Označí tuto svíčku jako 0
Počká, až se vytvoří další dvě svíčky. Pokud vykazují obrat směrem nahoru s uzavíracími cenami ne níže, než jsou ceny svíčky 0, tak otevře nákupní obchod po uzavření svíčky č. 2. Svíčky 1 a 2 mají bílé tělo, nebo první je Doji a druhá má bílé tělo.
Stop Loss se umístí 5 bodů pod minima svíčky 1 a 2.
Zisk se vybere, jakmile cena dosáhne středové linie (červená barva) Bollinger Bands. Nebo, pokud je pohyb silný, můžete obchodník posunout SL na breakeven, když cena dosáhne středové linie, a počkat, až cena vzroste k horní zelené linii indikátorového kanálu.
Příklad nákupu podle One-Two
Cena měnového páru AUD/USD na M15 grafu klesla mezi zelenou a oranžovou linii Bollinger bands. Černá svíčka se stává číslem 0.
Cena ukazuje obrat směrem nahoru, na grafu se objevují dvě bílé svíčky 1 a 2.
Po uzavření svíčky 2 otevře obchodník nákupní pozici a umístí SL pod minima svíčky 1 a 2.
Prvním ziskovým cílem je středová linie Bollingerových pásem, druhým je horní zelená linie kanálu.
Jak prodávat podle One-Two
Podmínky otevření prodejní pozice jsou tyto:
Obchodník čeká, až se cena dostane mezi horní zelenou a oranžovou linii Bollinger Bands. Toto je svíčka 0.
Počkejte, až se vytvoří další dvě svíčky. Pokud vykazují obrat směrem dolů se zavíracími cenami ne vyššími než close svíčky 0, obchodník otevře prodejní pozici po zavření svíčky 2. Svíčky 1 a 2 mají černé tělo, nebo první může být Doji a druhá musí mít černé tělo.
SL se umístí 5 bodů nad maxima svíček 1 a 2.
Zisk se vybere, když cena klesne na střední linii (červená) cenového kanálu. Případně, pokud je pokles dostatečně silný, může obchodník posunout SL na úroveň vstupu a počkat, až cena klesne na spodní zelenou linii Bollingerových pásem.
Příklad prodeje podle One-Two
Cena EUR/USD se na D1 grafu růstovým pohybem dostala mezi horní zelenou a oranžovou linii Bollinger bands. Bílá svíčka se stává číslem 0.
Cena ukazuje obrat směrem dolů a na grafu se objeví dvě černé svíčky — 1 a 2.
Po uzavření svíčky 2 otevře obchodník prodejní pozici se SL za maximy svíčky 1 a 2.
Prvním ziskovým cílem je pokles ke střední linii Bollingerových pásem a druhým je spodní zelená linie cenového kanálu.
Závěr
Obchodní strategie One-Two je založena na signálech populárního trendového indikátoru Bollinger Bands s různými parametry. Strategie je založena na obratu ceny u hranic cenového kanálu, které se používají jako dynamické úrovně supportu/rezistence.
Tato strategie je spíše univerzální a lze ji použít pro různé nástroje a různé časové rámce. Před obchodováním na reálném účtu se důrazně doporučuje otestovat a procvičit si strategii na demo účtu.
Tento materiál a informace v něm obsažené slouží pouze pro informační účely a v žádném případě by neměly být považovány za poskytování investičního poradenství pro účely zákona o investičních společnostech 87 (I) 2017 Kyperské republiky, nebo jakoukoli jinou formu osobního poradenství nebo doporučení, která se týká určitých typů transakcí s určitými druhy finančních nástrojů.
Minulá výkonnost není spolehlivým ukazatelem budoucích výsledků nebo budoucího výkonu.
RoboMarkets je broker založený v roce 2012, který se specializuje na obchodování s akciemi. Kromě toho ale nabízí také možnost obchodování s různými dalšími aktivy včetně indexů, ETF, forexu a komodit. Zákazníci RoboMarkets ocení zejména českou zákaznickou podporu přes telefon či chat, vedení obchodního účtu v CZK a možnost bezpoplatkového vkladu bankovním převodem v rámci ČR.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.