FinexAkcieAmazon zaostává za Microsoftem i Googlem. Co rozhodne o jeho dalším osudu?
Amazon zaostává za Microsoftem i Googlem. Co rozhodne o jeho dalším osudu?
Platforma AWS zažila výpadek, tržby z ní rostou pomaleji, než u konkurence, a akcie se pohybují do strany. Co od Amazonu čekat do budoucna a co by ho mohlo nasměrovat k obratu?
Amazon (AMZN) má za sebou perné pondělí, kdy technické problémy jeho cloudové služby nakrátko zapříčinily pád několika významných webů a aplikací.
Potíže Amazon Web Services se však podařilo rychle vyřešit, přičemž dění se podle všeho nijak nepropsalo do hodnoty akcií firmy – ty během včerejška dokonce rostly.
V poobchodní fázi v noci na dnešek se akcie AMZN pohybovaly vesměs do strany, tudíž se zdá, že krátkodobý výpadek AWS zůstane nepotrestán.
Co se však cloudové platformy týče, včerejší dění zastínilo důležitější skutečnost, na kterou bychom se 9 dní před čtvrtletními výsledky Amazonu měli zaměřit.
Řeč je o zpomalujícím tempu růstu, kdy tržby z AWS ve druhém letošním kvartále meziročně vzrostly o 17,5 %, což je podstatně méně než u konkurence.
Právě Amazon Web Services je hlavním faktorem, který stojí za tím, že jsou akcie podniku založeného Jeffem Bezosem od začátku letošního roku v drobné ztrátě.
O Velkolepé sedmičce a big techu obecně se mluví jako o tržních tahounech a hlavních příčinách stavu, kdy jsou akcie podle všech možných metrik předražené.
Skutečnost, že se akcie jednoho z hlavních motorů umělé inteligence v letošním roce v podstatě nikam neposunuly, je proto do očí bijící.
Za vším stojí právě pomalejší tržby z AWS, přičemž analytici se dokonce domnívají, že s cloudem stojí a padá budoucnost celého Amazonu.
Současně se však objevují hlasy, že by tržby z cloudové platformy měly do konce roku významně zrychlit a že se dost možná schyluje k obratu.
Investory Amazonu znepokojuje skutečnost, že AWS zjevně ztrácí půdu pod nohama na úkor konkurence. Vedení podniku chce tyto obavy rozvát.
Ústřední roli v tom má sehrát Project Rainier, iniciativa, která se týká datových center a rozšiřování jejich kapacit.
Jsou to totiž právě potíže s nedostatečnou kapacitou, co brzdí vývoj Amazon Web Services, nikoli absence poptávky či snad technologická zaostalost za konkurencí.
Project Rainier má být tím, co letos dostane tempo růstu AWS přes 20 %. Nad touto hladinou by se přitom mělo udržet i po celý následující rok.
Zraky investorů se tak upínají k 30. říjnu, kdy společnost zveřejní své výsledky za třetí letošní kvartál. Naznačí totiž, zda Amazon v brzké době dožene své konkurenty.
Amazon v poslední době představil ještě jeden plán, který by mu měl v dlouhodobém horizontu prospět víc, než je možná na první pohled zřejmé.
V tomto případě je řeč o jeho e-commerce branži, konkrétně službě Amazon Prime, kterou hodlá rozšířit o zdánlivě bezvýznamnou maličkost. Ale jen zdánlivě.
Už se vám někdy stalo, že jste si něco objednali na e-shopu, objednávka prošla, byla vyexpedována, načež jste si uvědomili, že jste chtěli ještě něco dalšího?
Za normálních okolností byste měli smůlu – museli byste vytvořit novou objednávku, případně si žádané zboží koupit někde jinde. To se nyní mění.
Amazon totiž v případě Amazon Prime u vybraných výrobků přidává možnost Add to Delivery, která umožňuje přihodit zboží k již vyexpedované objednávce.
Společnost se domnívá, že by toto drobné vylepšení mohlo vést k významnému nárůstu tržeb, který se nebojí vyčíslit na 1 miliardu dolarů (!).
Myslí si totiž, že by většina dodatečných tržeb z této služby mířila do čistého zisku, jenž by ve výsledku mohl narůst až o 4 %.
Chcete investovat do akcií Amazon? Vyzkoušejte některého z následujících, námi doporučovaných brokerů:
U 66,02 % retailových investorů došlo ke vzniku ztráty.
Staňte se součástí naší investiční rodiny na Discordu
Naše komunita je místem, kde se setkávají nováčci i vášniví obchodníci a zkušení investoři. Sdílejte své obchodní tipy, strategie a bavte se o aktuálních událostech na trzích. Každý den je novou příležitostí a každý člen naší komunity může přinést jedinečný pohled na svět financí.
Připojte se k nám a objevte sílu kolektivní moudrosti, která vám pomůže dosáhnout vašich investičních cílů. S námi není obchodování jen o číslech, ale o společenství, které vám dává klíč k úspěchu!
Redaktor a investor s více než sedmiletou praxí, proponent dlouhodobého investování, velký fanoušek investičního mága Petera Lynche.
O svět investování se začal zajímat v roce 2017, kdy si stejně jako spousta dalších prošel fází aktivního tradingu v oblasti Forexu. Tato osobní zkušenost jej transformovala v dlouhodobého investora a studenta strategií, na kterých stojí investiční přístupy Warrena Buffetta a Benjamina Grahama.
Bogdan je přesvědčený, že úspěch na finančních trzích si musíte zasloužit pílí a svědomitým přístupem. Příslib finanční nezávislosti za to však stojí.
„The person that turns over the most rocks wins the game. And that’s always been my philosophy.“ – Peter Lynch.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.