Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.
Tržní kapitalizace | $9,78 mld. | EBITDA | $3,01 mld. |
---|---|---|---|
Dnešní objem | P/B (Cena k účetní hodnotě) | -2 | |
Roční dividenda na akcii | - | P/E (Cena k zisku) | 35,43 |
Dividendový výnos | - | Návratnost aktiv | 2,75 % |
Příjmy společnosti | $53,61 mld. | Návratnost vlastního kapitálu | -16 % |
RPS (Příjmy na akcii) | $81,7 | Provozní marže | 4,91 % |
Účetní hodnota na akcii | -$7,39 | Zisková marže | 0,51 % |
EV (Hodnota podniku) | $39,73 mld. | Cílová cena Wall Street | $14,71 |
Aktuální kvartál končí 30. 12. 2024 a očekává se, že výsledky budou zveřejněny 6. 12. 2024. Analytici očekávají, že zisk na akcii (EPS) dosáhne $0,39 při tržbách ve výši $13,14 mld..
Datum zveřejnění výsledků zatím není známo.
Odhad | Skutečnost | Rozdíl | |
---|---|---|---|
Příjmy | $53,68 mld. | - | - |
Zisk | $1,06 mld. | - | - |
EPS | $1,47 | - | - |
Zisk na akcii 53.6 % pod očekávání.
Odhad | Skutečnost | Rozdíl | |
---|---|---|---|
Příjmy | $52,73 mld. | $52,79 mld. | +0.11% |
Zisk | $822 mil. | $822 mil. | - |
EPS | $2,45 | $1,14 | -53.56% |
Zisk na akcii 6.3 % pod očekávání.
Odhad | Skutečnost | Rozdíl | |
---|---|---|---|
Příjmy | $48,81 mld. | $48,97 mld. | +0.34% |
Zisk | -$2,2 mld. | $127 mil. | -105.78% |
EPS | $0,2 | $0,19 | -6.35% |
Zisk na akcii 63.3 % pod očekávání.
Odhad | Skutečnost | Rozdíl | |
---|---|---|---|
Příjmy | $29,8 mld. | $29,88 mld. | +0.28% |
Zisk | -$2,02 mld. | -$1,99 mld. | -1.22% |
EPS | -$8,43 | -$3,09 | -63.34% |
Zisk na akcii 8 % pod očekávání.
Odhad | Skutečnost | Rozdíl | |
---|---|---|---|
Příjmy | $17,17 mld. | $17,34 mld. | +0.96% |
Zisk | -$8,82 mld. | -$8,89 mld. | +0.78% |
EPS | -$19,96 | -$18,36 | -8.02% |
Odhad kvartálních výsledků (očekáváme 23. 1. 2025)
Odhad | Skutečnost | Rozdíl | |
---|---|---|---|
Příjmy | $13,14 mld. | - | - |
Zisk | $258,4 mil. | - | - |
EPS | $0,39 | - | - |
Zisk na akcii 228 % pod očekávání.
Odhad | Skutečnost | Rozdíl | |
---|---|---|---|
Příjmy | $13,5 mld. | $13,65 mld. | +1.1% |
Zisk | $118,1 mil. | -$149 mil. | -226.12% |
EPS | $0,18 | -$0,23 | -227.99% |
Zisk na akcii 4.8 % pod očekávání.
Odhad | Skutečnost | Rozdíl | |
---|---|---|---|
Příjmy | $14,38 mld. | $14,33 mld. | -0.31% |
Zisk | $697,1 mil. | $717 mil. | +2.85% |
EPS | $1,06 | $1,01 | -4.75% |
Zisk na akcii 78.7 % nad očekávání.
Odhad | Skutečnost | Rozdíl | |
---|---|---|---|
Příjmy | $12,6 mld. | $12,57 mld. | -0.26% |
Zisk | -$2,04 mld. | -$312 mil. | -84.74% |
EPS | -$0,27 | -$0,48 | +78.74% |
Zisk na akcii 71.9 % pod očekávání.
Odhad | Skutečnost | Rozdíl | |
---|---|---|---|
Příjmy | $13,01 mld. | $13,06 mld. | +0.38% |
Zisk | $70,26 mil. | $19 mil. | -72.96% |
EPS | $0,11 | $0,03 | -71.93% |
American Airlines je, jak název napovídá, americká letecká společnost, které patří nejpočetnější flotila letadel na světě.
Věříte v budoucnost a růst letecké dopravy? Láká Vás představa investice do americké společnosti? V našem článku se o těchto akciích dozvíte vše potřebné.
American Airlines byly založeny v roce 1930 jako skupina více menších aerolinek.
Na základě požadavků a pod přímým dohledem American Airlines vzniklo v roce 1936 dopravní letadlo Douglas DC-3, které se stalo významným milníkem a nastolilo nové trendy v osobní letecké přepravě. Celkem bylo vyrobeno přes 16 000 těchto letadel (byť většina za války pro vojenské využití). Největší růst společnosti probíhal od sedmdesátých let do nového tisíciletí, během kterého se z podniku stala silná mezinárodní společnost.
V roce 2011 vyhlásily aerolinky bankrot. Došlo k restrukturalizaci celé společnosti a o dva roky později ke sloučení s US Airways. Tím vznikla největší letecká společnost v USA.
Jelikož je American Airlines společnost sídlící v USA, nepřekvapí že její akcie lze obchodovat na americké burze, konkrétně na burze Nasdaq v New Yorku. Obchodní hodiny této burzy jsou od 9:30 do 16:00 místního času (15:30 až 22:00 našeho).
Vzhledem k bankrotu společnosti byly původní akcie staženy z burzy a v roce 2013 po spojení s US Airways nahrazeny novými.
Denně se zobchoduje zhruba mezi 5 a 10 miliony kontraktů, díky čemuž se při obchodování nemusíte obávat vysokého spreadu, a to ani u intradenního obchodování.
Po IPO (první den obchodování akcii společnosti na burze) došlo k růstu ceny akcií a přes korekci v polovině roku 2014 se cena vyšplhala až k 55 dolarům za akcii v roce 2015.
TIP: Víte že akcie American Airlines ke konci roku 2014 během dvou měsíců vyrostly o neuvěřitelných 66 %?
Následoval propad na poloviční cena a poté přes několik korekcí opět růst, až se počátkem roku 2018 cena zastavila jen kousek pod šedesáti dolarovou hranicí. Pak se trend opět otočil a cena klesla pod 30 dolarů za akcii. Počátkem roku 2020 se při koronavirové krizi cena prudce propadla až pod hranici deseti dolarů.
American Airlines vyplácí pravidelně každé čtvrtletí dividendu ve výši deseti centů. Vzhledem k celosvětové krizi letectví způsobené koronavirem v roce 2020 však budoucí vyplácení dividendy není úplně jisté.
Budete-li ve svých obchodech počítat s dividendou, nezapomeňte proto pravidelně kontrolovat obchodní výkazy American Airlines, abyste se o případné změně ve výplatě dividend včas dozvěděli.
Jak jsme si ukázali v Historickém vývoji akcií, cena je dost volatilní, ale chybí zde dlouhodobý neměnný trend.
Vzhledem k nevelkým dividendám se vyplatí držet akcie dlouhodobě jen v případě, že je nakoupíte značně levně.
Díky větší volatilitě však akcie American Airlines vysloveně vybízí k aktivnímu obchodování. Nejste-li již zkušenější obchodníci, pak bude lepší se zaměřit na střednědobé obchodování v délce týdnů až měsíců. Máte tak více času na promyšlení kroků než když obchodujete například intradenně v rámci jednoho dne.
Z důvodu malých dividend můžete klidně využívat obchodování pomocí CFD kontraktů. Při něm není potřeba vlastnit samotné akcie, jen spekulujete na jejich růst či pokles. Velkou výhodu je že mnoho brokerů umožňuje obchodovat s pákou a proto nemusíte mít k obchodu tolik peněz.
Příklad obchodu: Jedna Akcie American Airlines stojí 25 dolarů. Vy očekáváte jejich pokles a tak vstoupíte do krátké pozice (spekulace na pokles). “Prodáte” 100 kusů akcii v celkové hodnotě 2 500 dolarů. U vašeho brokera ale využijete páku 1:5. Díky tomu budete k obchodu potřebovat jen 500 vlastních dolarů.
Po dvou měsících cena klesne na cena 20 dolarů za akcii. Abyste obchod uzavřeli, musíte teď “nakoupit” 100 akcií za celkem 2 000 dolarů.
Rozdíl 500 dolarů mezi vstupem do obchodu a výstupem bude Váš zisk. To je výhoda obchodování s pákou, kdy si od brokera peníze půjčujete a tak celý zisk jde za vámi.
Při obchodování s pákou však musíte mít na paměti, že vyšší mohou být nejen vaše zisky, ale i vaše ztráty. Důležité je proto obchodovat nikoli náhodně, ale podle předem vyzkoušené strategie a nezapomenou používat u každého obchodu stop-loss. Jak správně nastavit stop-loss? Více se dočtete v tomto článku.
Žádná strategie není stoprocentně úspěšná a pokud v jednom neúspěšném obchodu přijdete o všechny peníze, do dalšího ziskového už se nedostanete.
Jak na reálnou koupi akcií popisuje podrobně tento článek. Pojďme si shrnout nejdůležitější body, které vás dělí od prvního obchodu s akciemi American Airlines:
American Airlines je velká mezinárodní společnost se silným postavením na trhu letecké přepravy. Pravidelně navíc vyplácí dividendu, i když ne moc velkou.
Větší volatilita akcií také umožňuje zajímavé zhodnocení i v kratším časovém období.
Rizikem může být budoucí vývoj letecké dopravy ve světě. Také musíte počítat s měnovým rizikem, jelikož akcie lze obchodovat pouze v amerických dolarech.
Má podle vás letecká doprava před sebou světlé zítřky? Nebo naopak čekáte její úpadek? Láká vás vydělat na velkých pohybech akcií American Airlines? Neváhejte a podělte se s ostatními o vaše názory v diskusi pod článkem.
Základní informace
|
|
Název společnosti | American Airlines |
---|---|
Ticker | AAL |
Základní informace o společnosti
|
|
Webové stránky | https://www.aa.com/ |
---|---|
Adresa sídla společnosti | - |
Založeno | 1930 |
Datum IPO | - |
Sektor | Průmysl |
Průmysl | Letecká doprava |
Zaměstnanci | 134 200 |
Vedení společnosti | - |
Dividendy
|
|
Vyplácí dividendy? | |
---|---|
Roční dividenda na akcii | - |
Dividendový výnos | - |
Příjmy
|
|
Příjmy společnosti | $53 612 998 656 |
---|---|
RPS (Příjmy na akcii) | $81,7 |
Kvartální růst příjmů meziročně | 1,2 % |
Valuace
|
|
Tržní kapitalizace | $9 778 109 440 |
---|---|
EV (Hodnota podniku) | $39 731 687 424 |
P/B (Cena k účetní hodnotě) | -2 |
P/E (Cena k zisku) | 35,43 |
Forward P/E | 7,37 |
Účetní hodnota na akcii | -$7,39 |
Cílová cena Wall Street | $14,71 |
Hodnota podniku k příjmům | 0,74 |
Hodnota podniku k EBITDA | 7,84 |
Cena k příjmům | 0,18 |
Rentabilita
|
|
EBITDA | $3 006 000 000 |
---|---|
Provozní marže | 4,91 % |
Zisková marže | 0,51 % |
Hrubý zisk | $11 810 000 000 |
EPS (Zisk na akcii) | $0,42 |
Zředěný zisk na akcii (DEPS) | $0,42 |
Očekávaný EPS (tento rok) | - |
Očekávaný EPS (příští rok) | - |
Očekávaný EPS (tento kvartál) | - |
Očekávaný EPS (příští kvartál) | - |
Růst zisků čtvrtletně R/R | - |
Výkonnost
|
|
Návratnost aktiv | 2,75 % |
---|---|
Návratnost vlastního kapitálu | -16 % |
Názor analytiků
|
|
Cílová cena | $14,71 |
---|---|
Silně kupovat | 2 |
Kupovat | 4 |
Držet | 16 |
Prodat | - |
Silně prodávat | 1 |
Statistiky akcií
|
|
52týdenní maximum | $16,15 |
---|---|
52týdenní minimum | $9,07 |
Beta | 1,4 |
Vydané akcie | 657 131 008 |
Volně obchodovatelné akcie | 645 545 777 |
Podíl institucí | 57,08 % |
Podíl insiderů | 1,25 % |
50denní klouzavý průměr | 13,06 |
200denní klouzavý průměr | 12,58 |
Shortaři akcií
|
|
Počet short akcií | 56 939 882 |
---|---|
Počet short akcií (min. měs.) | - |
Podíl short pozic | 1,85 % |
Podíl short pozic z volného objemu | - |
Podíl short pozic z vydaných akcií | 9,84 % |
Short ratio | 1,85 % |
Rozdělení
|
Pod tímto profilem publikují články a recenze autoři stránek Finex.cz a další redaktoři nebo hosté, kteří nejsou stálými autory.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.