Amazon rozšiřuje Prime Day navzdory clům na čínské zboží
Společnost Amazon čelí problémům spojeným s americkými cly na čínské zboží, která ovlivňují obchodníky třetích stran, ale rozšiřuje Prime Day, aby zvýšila prodeje. AWS a reklama jsou silně rostoucími oblastmi a analytici jsou ohledně budoucnosti Amazonu optimističtí.
AI zvyšuje tržní kapitalizaci Amazonu a překonává Nvidii a Microsoft
Integrace umělé inteligence do elektronického obchodu a cloud computingu by mohla zvýšit tržní kapitalizaci společnosti Amazon a potenciálně překonat společnosti Nvidia a Microsoft, přičemž robotika poháněná umělou inteligencí sníží náklady na skladování o 25 % a ovlivní ziskovost AWS.
AWS a reklama jsou hnací silou nárůstu zisku Amazonu, který předčil hlavní činnost společnosti
K prudkému nárůstu zisku společnosti Amazon přispívají služby AWS a reklama, které v růstu a maržích předstihují hlavní obchod, přičemž samotná služba AWS se na provozním zisku podílí 63 % z pouhých 19 % příjmů.
Tržní hodnota společnosti Nvidia zaměřené na umělou inteligenci dosahuje 1 bilionu dolarů
Společnost Nvidia překonala tržní kapitalizaci 1 bilionu dolarů díky strategickému zaměření na GPU pro umělou inteligenci, vysoké ziskovosti a klíčovým zákazníkům, jako jsou Microsoft a Amazon, kteří podporují růst.
Amazon investuje miliardy do firmy Anthropic, která se zabývá umělou inteligencí, aby konkurovala Googlu
Amazon plánuje investici v hodnotě několika miliard dolarů do společnosti Anthropic, která překoná podíl společnosti Google ve výši více než 3 miliard dolarů, aby posílil spolupráci v oblasti umělé inteligence a vytvořil protiváhu partnerství Microsoftu s OpenAI, a zároveň konkuroval společnosti Walmart v oblasti bezproblémového obchodování.
Aktuální kvartál končí 30. 3. 2025
a očekává se, že výsledky budou zveřejněny 14. 7. 2025.
Analytici očekávají, že zisk na akcii (EPS) dosáhne $1,41 při tržbách ve výši $158,6 mld..
Roční výsledky
Fiskální rok končící 31. 12. 2025
Zveřejnění výsledků je očekáváno 4. 2. 2026.
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Příjmy
$694,8 mld.
-
-
Zisk
$66,47 mld.
-
-
EPS
$6,2
-
-
Fiskální rok končící 31. 12. 2024
Zisk na akcii v hodnotě $5,53 (7.3 % nad očkávání)
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Příjmy
$637,9 mld.
$638 mld.
+0.01 %
Zisk
$55,79 mld.
$59,25 mld.
+6.21 %
EPS
$5,15
$5,53
+7.3 %
Fiskální rok končící 31. 12. 2023
Zisk na akcii v hodnotě $2,9 (7.6 % nad očkávání)
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Příjmy
$570,9 mld.
$574,8 mld.
+0.69 %
Zisk
$30,43 mld.
$30,43 mld.
-
EPS
$2,7
$2,9
+7.59 %
Fiskální rok končící 31. 12. 2022
Zisk na akcii v hodnotě -$0,27 (-153.3 % pod očkávání)
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Příjmy
$510,3 mld.
$514 mld.
+0.71 %
Zisk
$82,4 mld.
-$2,72 mld.
-103.3 %
EPS
-$0,11
-$0,27
-153.33 %
Fiskální rok končící 31. 12. 2021
Zisk na akcii v hodnotě $3,24 (58.1 % nad očkávání)
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Příjmy
$470,3 mld.
$469,8 mld.
-0.1 %
Zisk
$91,21 mld.
$33,36 mld.
-63.42 %
EPS
$2,05
$3,24
+58.05 %
Kvartální výsledky
Kvartál končící Březen 2025
Zveřejnění výsledků je očekáváno 28. 4. 2025.
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Příjmy
$158,6 mld.
-
-
Zisk
$15,13 mld.
-
-
EPS
$1,41
-
-
Kvartál končící Březen 2025
Zisk na akcii v hodnotě $1,59 (16.4 % nad očkávání)
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Příjmy
$155,1 mld.
$155,7 mld.
+0.33 %
Zisk
$14,75 mld.
$17,13 mld.
+16.15 %
EPS
$1,37
$1,59
+16.38 %
Kvartál končící Prosinec 2024
Zisk na akcii v hodnotě $1,86 (25.1 % nad očkávání)
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Příjmy
$187,3 mld.
$187,8 mld.
+0.24 %
Zisk
$16,04 mld.
$20 mld.
+24.7 %
EPS
$1,49
$1,86
+25.14 %
Kvartál končící Prosinec 2024
Zisk na akcii v hodnotě $1,86 (25.1 % nad očkávání)
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Příjmy
$187,3 mld.
$187,8 mld.
+0.26 %
Zisk
$15,96 mld.
$20 mld.
+25.37 %
EPS
$1,49
$1,86
+25.14 %
Kvartál končící Září 2024
Zisk na akcii v hodnotě $1,43 (25.4 % nad očkávání)
Amazon je jednou z největších veřejně obchodovaných firem světa, jejíž tržní kapitalizace dosahuje hodnoty $2 388 902 281 216.
Společnost založil Jeff Bezos v roce 1994 ve své garáži v Seattle. Bezos původně začal Amazon jako online knihkupectví, ale postupně rozšířil sortiment o další produkty, čímž z Amazonu vybudoval největší online tržiště na světě.
Obchodní strategie Amazon
Schopnost úspěšně vstupovat do nových oborů podnikání (robotika, umělá inteligence, média, zdravotnictví) patří k nejceněnějším rysům obchodní strategie Amazonu.
Amazon investuje prakticky veškerý zisk zpět do růstu, což se odráží v jeho obchodní strategii, která nepočítá s výplatou dividend.
Hlavním cílem této firmy není zisk, ale růst.
Pilíře podnikání společnosti Amazon
Amazon se zaměřuje na maloobchod, cloudové služby a digitální reklamu.
Jeho největším růstovým segmentem je Amazon Web Services (AWS), největší světový poskytovatel cloudových služeb, který tvoří 13 % tržeb, ale generuje většinu provozního zisku.
Maloobchodní prodej v Severní Americe stále však zůstává klíčovým – generuje největší část tržeb. Dalším důležitým pilířem společnosti je mezinárodní segment, který zahrnuje maloobchodní a exportní prodeje mimo Severní Ameriku.
Mezi další zdroje příjmů patří prodeje předplatného služeb (Amazon Prime, Kindle) a prodej chytrých domácností Alexa.
Obecně má společnost relativně diverzifikované podnikání, což potenciální investoři zajisté ocení.
O akciích Amazonu
Akcie Amazonu se obchodují na burze v New Yorku už od roku 1997, kdy vstupovaly na burzu za cenu 18 dolarů za akcii. Níže se můžete podívat na dlouhodobý vývoj akcií.
V roce 2022 Amazon provedl štěpení akcií v poměru 20:1, což akcie společnosti učinilo dostupnějšími pro individuální investory.
Výzvy a rizika společnosti Amazon
Amazon čelí výzvám v několika oblastech:
Konkurenční prostředí: V e-commerce čelí silné konkurenci od hráčů jako Walmart a Alibaba. V oblasti cloudových služeb soutěží s Microsoft Azure a Google Cloud.
Regulační tlak: Vzhledem k jeho velikosti je Amazon pod neustálým dohledem regulačních úřadů v oblasti antimonopolních zákonů a pracovních podmínek.
Maloobchodní marže: Maloobchodní segment, i když vytváří většinu tržeb, má nižší ziskovost oproti AWS.
Makroekonomické vlivy: Amazon je citlivý na vývoj makroekonomických faktorů, jako je inflace, spotřeba domácností a kurzy měn, zejména ve Spojených státech. Vzhledem k velikosti maloobchodního segmentu je důležité sledovat i globální ekonomické trendy.
Láká vás investice do akcií této společnosti? Pokud chcete provést nákup, je potřeba mít obchodní účet u jednoho z brokerů. My jsme ty nejlepší brokery otestovali a ty nejlepší naleznete v tabulce níže:
Níže se můžete podívat na video, které vám ukáže, v čem se liší klasický nákup akcií a obchodování akcií prostřednictvím CFD kontraktů. Obchody na videu jsou prováděny u brokera XTB.
Video: Vzorový nákup akcií ČEZ u brokera XTB
Proč investovat do Amazonu?
Amazon je velmi diversifikovaná společnost s dominantním postavením na několika klíčových trzích.
Společnost klade velký důraz na dlouhodobý růst, inovace a expanzi. I když nevyplácí dividendy, jeho růstový potenciál a vedoucí postavení v cloudových službách z něj činí atraktivní investici pro dlouhodobé a růstové investory.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.