Tesla roste po Powellově signálu, NHTSA ji prověřuje kvůli opožděnému hlášení
Akcie Tesly vzrostly o 5,2 % díky Powellovu náznaku snížení úrokových sazeb, a to navzdory ocenění blížícímu se 200násobku očekávaných zisků. NHTSA prověřuje opožděná hlášení o nehodách, která podle Tesly souvisela s opravou dat.
Tesla 2Q: tržby -12 %, odhady sníženy, Zacks: prodat
Společnost Tesla zaznamenala ve 2. čtvrtletí mírné překonání odhadů; tržby meziročně klesly o 12 %. Volný peněžní tok ve výši 146 mil. USD oproti 1,3 mld. USD; odhady sníženy o 10,73 %; Zacks Rank #4 (Sell) a VGM D naznačují podprůměrné výnosy.
NIO uvádí ES8, 25 000 měsíčně ve 4. čtvrtletí, marže > 20 %
Společnost NIO uvedla na trh přepracovaný model ES8 a ve 4. čtvrtletí cílí na dodávky zhruba 25 000 vozů měsíčně s hrubou marží na vozidlech vyšší než 20 %. Předobjednávky jsou již otevřené, v Číně bude uveden na trh koncem září.
1248 přikupuje Teslu nad S&P 500 kvůli FSD a robotaxi
Společnost 1248 Management přidala 16 443 akcií Tesly, čímž zvýšila svou pozici na 18 754 akcií a 2,2 % aktiv, což je více než zhruba 1,8 % v indexu S&P 500. Při forwardovém P/E 135,87 závisí výnosy na realizaci robotaxi a FSD.
NHTSA vyšetřuje Teslu: zpožděná hlášení o asistenci řidiče, kontrola dodržování předpisů, spuštění robotaxi
Úřad NHTSA zahájil vyšetřování hlášení nehod souvisejících se systémy asistence řidiče společnosti Tesla poté, co byla podání odesílána s několikaměsíčním zpožděním. Bude kontrolovat dodržování předpisů, což je zásadní, protože Tesla zahájila provoz robotaxi s řidičem na palubě v Austinu a v oblasti Sanfranciského zálivu.
Na základě odhadů analytiků z Wall Street, kteří poskytli 12měsíční cenové cíle pro , je konsenzuální cílová cena – s nejvyšším odhadem a nejnižším . Průměrná cílová cena představuje změnu o oproti aktuální ceně .
Posl. 12 měs.
Následujících 12 měsíců
Srpen 2024
Srpen 2026
Vysoký cíl XXX
Střední cíl XXX
Nízký cíl XXX
Na základě názoru analytiků
Analytici z Wall Street, kteří nedávno vydali doporučení ohledně akcií TSLA.
XXX
Nízký cenový cíl
XXX
Prům. cílová cena
XXX
Vysoký cenový cíl
Váš kapitál může být ohrožen
•
Uvedená cena a graf jsou pouze informativní. Negarantujeme žádné výnosy a informace uvedené na těchto stránkách nepředstavují investiční poradenství.
Historie výsledků pro Tesla
Aktuální kvartál končí 30. 9. 2025
a očekává se, že výsledky budou zveřejněny 22. 10. 2025.
Analytici očekávají, že zisk na akcii (EPS) dosáhne $0,49 při tržbách ve výši $24,56 mld..
Roční výsledky
Fiskální rok končící 31. 12. 2025
Zveřejnění výsledků je očekáváno 27. 1. 2026.
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Obrat
$92,73 mld.
--
--
Příjmy
$4,89 mld.
--
--
EPS
$1,72
--
--
Fiskální rok končící 31. 12. 2024
Zisk na akcii $2,04 (-16.9 % pod očekáváním).
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Obrat
$99,66 mld.
$97,69 mld.
-1.98 %
Příjmy
$8,63 mld.
$7,13 mld.
-17.39 %
EPS
$2,45
$2,04
-16.88 %
Fiskální rok končící 31. 12. 2023
Zisk na akcii dosáhl $4,3 (40.2 % nad očekáváním).
Tesla je americká společnost známá výrobou luxusních elektromobilů, solárních panelů a baterií. Sídlo má v Palo Alto v Kalifornii. Firmu založili Martin Eberhard a Marc Tarpenning v roce 2003. Elon Musk, který se připojil krátce poté, je klíčovou osobností společnosti.
Historie společnosti – Vzestup Tesly
Tesla byla založena s cílem vyrábět elektrická auta dostupná pro průměrného spotřebitele. Po počátečních finančních potížích a státní půjčce ve výši 465 milionů USD v roce 2009 se firmě podařilo veřejně nabídnout své akcie na burze NASDAQ.
Prvotní veřejná nabídka akcií (IPO) vynesla 226 milionů USD. V roce 2014 Tesla veřejně povolila užívání svých technologických patentů, aby povzbudila další pokrok v oblasti elektromobility. Akciová společnost Tesla od svého založení také prošla několika akciovými splity.
Tesla rozděluje své podnikání na dvě hlavní sekce: “automobily” a “generování a ukládání elektřiny”. Hlavními produkty jsou elektromobily, solární panely a bateriové úložiště energie.
Automobilový průmysl
Prvním vozidlem Tesly byl Tesla Roadster, představený v roce 2008. Následovaly modely S, X, 3 a Y. Model 3 a Model Y jsou cenově dostupnější a míří na běžného spotřebitele. Společnost také vyrábí elektrické nákladní vozy Tesla Semi a kontroverzní Cybertruck.
Generování a ukládání elektřiny
Tesla vyrábí solární panely a střešní tašky se solárními články pod názvem Tesla Roof. Dále nabízí bateriové úložiště pro domácnosti (Powerwall) a průmyslové objekty (Powerpack).
Datový kolos Tesla
Tesla není jen automobilka, ale datová společnost. Podobně jako Uber a Lyft, optimalizuje své služby pomocí ohromného množství dat získaných z automobilů a nabíjecích stanic.
Tato data zlepšují algoritmy pro umělou inteligenci autopilota a efektivitu vozidel. Tesla také zpracovává údaje o uživatelském chování, což může vést k personalizovaným službám, jako je dynamické pojištění a cílené reklamy.
Budoucnost Tesly tak může zahrnovat významnou roli v automatizované dopravě a datových službách, což přináší výhody pro zákazníky i pojišťovny.
Plány do budoucna
Tesla má ambiciózní plány do budoucna, včetně vylepšení technologie autopilota, uvedení levnějšího modelu automobilu a rozvoje projektu humanoidních robotů Tesla Bot.
Akcionářská struktura
Akcionářská struktura Tesly je zajímavá především tím, že velkou část akcií drží stále Elon Musk. Celkové rozdělení je následující:
Elon Musk: Vlastní 12.89 % všech vydaných akcií, což činí přibližně 411.68 milionů akcií.
Institucionální investoři: Drží 42.74 % akcií.
Insiders (osoby přímo spojené s Teslou): Vlastní 13.88 % akcií.
Retailoví investoři: Vlastní 43.38 % akcií.
Z těchto čísel lze soudit, že je Tesla velice oblíbená mezi běžnými investory. Nemůžeme soudit, jestli Teslu drží ze skutečně investorského záměru, nebo pouze kvůli atraktivitě, šarmu a halo efektu Tesly a Elona Muska.
Můžeme ale s jistotou tvrdit, že lidé prostě Teslu v portfoliu chtějí.
Dividendy Tesla
Tesla nikdy nevyplatila žádné dividendy svým akcionářům.
Toto je informace, kterou každý obchodník uvažující o Tesle musí brát na vědomí. Z pouhého držení akcie si tu nic nevyděláte.
Nutno podotknout, že sama automobilka se tímto nijak netají a naopak na svých webových stránkách upozorňuje, že v dohledné budoucnosti ani žádné vyplácení dividend neočekává.
Jakýkoliv případný zisk bude reinvestován do výroby a vývoje. Firma se tudíž mezi dividendové akcie v brzké budoucnosti nejspíše nezařadí.
Kde a jak investovat do akcií Tesla?
První možností je dlouhodobá investice formou nákupu akcií jako takových a druhou možnost představuje aktivní obchodování s těmito akciemi. Jaký je mezi tím rozdíl? Čtěte dál.
První možnost: Nákup fyzických akcií Tesla
Tento způsob investování je časově méně náročný a hlavně méně rizikový, což ocení především méně zkušení investoři. Díky tomu může být tato forma investic úspěšnější.
V principu se jedná o prostý nákup fyzických akcií dané společnosti, po kterém se kupující stane akcionářem. Akcionář (i když z hlediska investovaných prostředků úplně malinký) je v podstatě jedním z majitelů dané firmy a podílí se na růstu akciové společnosti.
Druhá možnost: Aktivní obchodování akcií Tesla
Aktivní obchodování (s deriváty) má oproti prostému nákupu popsanému výše jednu zásadní výhodu. Je možné využít pákového efektu, čímž se potenciální zhodnocení investice může zvětšit a zrychlit.
Takové obchodování “s pákou” v zásadě znamená, že můžete nakoupit více akcií, než na kolik máte momentálně dostupné prostředky. Je ale nutné podotknout, že finanční páka sice zvyšuje možný zisk, ale také případnou ztrátu.
Deriváty vám také otevírají možnost shortovat akcie (spekulovat na jejich pokles)
Kde nakupovat akcie Tesly?
Abyste mohli nákup provést, je potřeba mít založený obchodní účet u jednoho z brokerů. My jsme ty nejlepší brokery otestovali a ty ozkoušené naleznete v tabulce níže:
Investice do Tesly může být zajímavá díky jejímu vedoucímu postavení v oblasti elektromobility a zelené energie. Firma je také úzce spojena s osobností Elona Muska, což přináší určité výhody ale i rizika.
Tesla je také silně závislá na Muskovi, jehož chování a rozhodnutí mají velký vliv na hodnotu společnosti.
Mezi další riziko spojené s investováním do akcií Tesla patří rostoucí konkurence na trhu elektromobilů od tradičních automobilek jako General Motors, Ford a nových hráčů jako Rivian. Tato a z Číny přicházející konkurence může značně omezit růstový potenciál Tesly.
Dodavatelské řetězce, zejména pro klíčové komponenty jako baterie a čipy, jsou dalším kritickým faktorem případné investice. Narušení těchto dodávek může negativně ovlivnit výrobu.
Regulace a vládní politika výrazně ovlivňují poptávku po produktech Tesly. Změny v legislativě nebo zrušení vládních dotací mohou snížit poptávku po elektromobilech. Investice do autonomního řízení a bateriových technologií nesou technologická rizika, protože úspěch těchto inovací není zaručen a navíc s.
I když Tesla dosáhla ziskovosti, vysoké investice do expanze mohou ovlivnit finanční stabilitu. Globální působení společnosti přináší geopolitická rizika, jako jsou obchodní války a politická nestabilita, které mohou ovlivnit provozní činnost a dodavatelské řetězce Tesly.
Tesla má vysokou volatilitu, což je vhodné pro krátkodobé obchody. Globální snaha o elektrifikaci dopravy a ukončení prodeje automobilů se spalovacím motorem hraje Tesle do karet.
Jedná se o inovativní společnost s výrazným růstovým potenciálem. Investice do jejích akcií může být zajímavá pro investory, kteří věří v budoucnost elektromobility a jsou ochotni akceptovat vyšší volatilitu spojenou s touto investicí.
Můj zájem o finance začal v roce 2017. První ránu jsem dostal od kryptoměn. Jejich růst mi kouzlil úsměv na tváři, avšak propad v roce 2018 byl studenou sprchou. Jako další cestu jsem zvolil akcie, u kterých jsem zůstal dva roky. V roce 2020 se dostavil další kryptoměnový bull-run a společně s ním se znovu objevil i můj zájem o Bitcoin.
Tentokrát jsem ale věc vzal za správný konec. Nejprve vzdělávání.
Kryptoměny pro mě znamenají nový finanční systém a věřím, že se postupně dostanou i do běžných životů občanů. Psaní článků zde na Finex.cz mě především pozitivně motivuje k prohlubování znalostí, které mohu následně předat čtenářům.
Dobrý den, Váš web se mi moc líbí a naučil jsem se zde díky Vám spousty informací ale trápí mě jedna věc, když se podívám na graf tesly nebo i u jiného grafu jsem to už viděl tak ty grafy neodpovídají tomu když se dívám na grafy např na google finance nebo yahoo finance, není někde chyba? Když se podívám na graf tesla tak někde v roce 2020 srpen máte cenu kolem 2000 dolarů ale všude jinde na grafech na jiných webech je třeba kolem 150dolaru v tom roce tak tomu moc nerozumím proč to je u vás úplně jiné. Prosím o prověření
Dobrý den, Michale. Moc díky za zpětnou vazbu. Tento problém u grafů už evidujeme a pracujeme na tom, abychom ho odstranili. Problém je s tím, že v daný den sice taková cena, kterou uvádíme, skutečně byla, od té však doby došlo ke splitu akcií, který v grafu zohledněný není. Dává ale smysl ho samozřejmě zohledňovat – jen co se k tomu naši vývojáři dostanou, bude to opraveno. :-)
Dobrý den, Vlastimile. Shortovat Tesla je možné např. u XTB nebo eToro. Ačkoli by to snad mělo být možné i u zmíněné Patrie, zkušenosti s tím v jejich platformě, narozdíl od předchozích 2 zmíněných, nemáme.
Zdravím. Jaký je rozdíl v akciích TSLA.US, TSLA.DE či TSLA.IT? Je to stále totéž jen obchodováno na jiné burze? A pokud ne, jaký je pak případně rozdíl v dalším zacházení s nimi?
Rozhodně shortovat. Tohle je katastrofa, copak to nevidíte? Nemůže to stoupat do nekonečna, vypadá to přesně jako AMZN v dot-com bublině. Možná to ještě chvíli poletí, ale brzy spadne znovu na 300US a klidně pod. Toť můj názor.
Súhlasím. Kto nakúpil Teslu v začiatkoch môže byť rád ale kupovať ju v tejto chvíli je nezmysel. Sám Elon Musk sa tomu smial jak moc je cena za akciu prestrelená. Jeden český trader sa vyjadril, že realna cena za jednu akciu Tesla je tak 50 USD. Možno by som kupil na 100 USD ale tam už asi nedojde :)
Kofolu pijem aj ja ale neviem čo prevratné by musela kofolka urobiť aby jej akcie rástli prudko nahoru :) . Ja mám Virgin Galactic. Je to riskantna akcia ale má kam rásť
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Dobrý den, Váš web se mi moc líbí a naučil jsem se zde díky Vám spousty informací ale trápí mě jedna věc, když se podívám na graf tesly nebo i u jiného grafu jsem to už viděl tak ty grafy neodpovídají tomu když se dívám na grafy např na google finance nebo yahoo finance, není někde chyba? Když se podívám na graf tesla tak někde v roce 2020 srpen máte cenu kolem 2000 dolarů ale všude jinde na grafech na jiných webech je třeba kolem 150dolaru v tom roce tak tomu moc nerozumím proč to je u vás úplně jiné. Prosím o prověření
Dobrý den, Michale. Moc díky za zpětnou vazbu. Tento problém u grafů už evidujeme a pracujeme na tom, abychom ho odstranili. Problém je s tím, že v daný den sice taková cena, kterou uvádíme, skutečně byla, od té však doby došlo ke splitu akcií, který v grafu zohledněný není. Dává ale smysl ho samozřejmě zohledňovat – jen co se k tomu naši vývojáři dostanou, bude to opraveno. :-)
Moc děkuji za vysvětlení :)
Prosím o radu zda lze přes XTB nebo Patria shortovat akcie Tesly eventuálně zda nevíte o jiném brokerovi, který to umožňuje.
Dobrý den, Vlastimile. Shortovat Tesla je možné např. u XTB nebo eToro. Ačkoli by to snad mělo být možné i u zmíněné Patrie, zkušenosti s tím v jejich platformě, narozdíl od předchozích 2 zmíněných, nemáme.
Zdravím. Jaký je rozdíl v akciích TSLA.US, TSLA.DE či TSLA.IT? Je to stále totéž jen obchodováno na jiné burze? A pokud ne, jaký je pak případně rozdíl v dalším zacházení s nimi?
Dobrý den, přesně jak říkáte, rozdíl je v tom na jaké burze se daná akcie obchoduje. S tím budou souviset např. obchodní hodiny a likvidita.
Rozhodně shortovat. Tohle je katastrofa, copak to nevidíte? Nemůže to stoupat do nekonečna, vypadá to přesně jako AMZN v dot-com bublině. Možná to ještě chvíli poletí, ale brzy spadne znovu na 300US a klidně pod. Toť můj názor.
Súhlasím. Kto nakúpil Teslu v začiatkoch môže byť rád ale kupovať ju v tejto chvíli je nezmysel. Sám Elon Musk sa tomu smial jak moc je cena za akciu prestrelená. Jeden český trader sa vyjadril, že realna cena za jednu akciu Tesla je tak 50 USD. Možno by som kupil na 100 USD ale tam už asi nedojde :)
Kluci, já jsem z budoucnosti … tady to stojí 1136 dolarů …co vy na to?
Jaké akcie jsou v ČR? Nechci Apple, Tesla a podobné, když tomu nerozumím. Ale kofolu piju, tak to bych si klidně koupil :-D
Kofolu pijem aj ja ale neviem čo prevratné by musela kofolka urobiť aby jej akcie rástli prudko nahoru :) . Ja mám Virgin Galactic. Je to riskantna akcia ale má kam rásť
Dobrý den, Rene, o českých akciích jsme napsali článek zde: Jaké české akcie se vyplatí sledovat? – snad to pomůže. :-)