Společnost Marvell Technology zaznamenala 78% nárůst tržeb v datových centrech
Společnost Marvell Technology, přestože nepatří do indexu S&P 500, je klíčovým hráčem v oblasti umělé inteligence a má smlouvy se společnostmi Meta, Amazon, Alphabet a Microsoft. V posledním čtvrtletí vykázala 78% nárůst příjmů z datových center meziročně.
Alphabet koupí firmu Wiz za 32 miliard USD, což je její dosud největší akvizice, a zdvojnásobí tak svůj podíl na trhu s kybernetickou bezpečností. Alphabet si díky dohodě upevní náskok před společnostmi Amazon a Microsoft.
Generální ředitel Amazonu zdůrazňuje potenciál umělé inteligence navzdory poklesu akcií
Generální ředitel společnosti Amazon vyzdvihuje transformační potenciál generativní umělé inteligence a společnosti Evercore a Morgan Stanley označují Amazon za nejlepšího kandidáta v oblasti umělé inteligence. Navzdory 18% poklesu akcií z rekordní hodnoty, které dosáhly v únoru, zůstávají vyhlídky na dlouhodobý růst silné.
PagerDuty s hodnocením “Buy”; cílová cena 28 USD v souvislosti s partnerstvím se společností Amazon
Společnost PagerDuty získala rating “Buy” s cílovou cenou 28 USD, který je podpořen víceletými smlouvami a partnerstvím se společností Amazon AWS, přičemž vykazuje 9,3% růst tržeb a 102% růst upraveného provozního zisku.
Akcie UPS klesly, ale nabízejí 5,6% dividendový výnos
Akcie UPS klesly o 50 % ze svých maxim v roce 2022, ale díky 5,6% dividendovému výnosu a strategickým změnám, včetně přerušení vazeb na Amazon kvůli vyšším maržím, mají potenciál pro investory zaměřené na příjmy.
Aktuální kvartál končí 30. 3. 2025
a očekává se, že výsledky budou zveřejněny 28. 3. 2025.
Analytici očekávají, že zisk na akcii (EPS) dosáhne $1,41 při tržbách ve výši $158,6 mld..
Roční výsledky
Fiskální rok končící 31. 12. 2025
Datum zveřejnění výsledků zatím není známo.
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Příjmy
$700,4 mld.
-
-
Zisk
$68,23 mld.
-
-
EPS
$6,35
-
-
Fiskální rok končící 31. 12. 2024
Zisk na akcii v hodnotě $5,53 (7.3 % nad očkávání)
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Příjmy
$637,9 mld.
$638 mld.
+0.01 %
Zisk
$55,79 mld.
$59,25 mld.
+6.21 %
EPS
$5,15
$5,53
+7.3 %
Fiskální rok končící 31. 12. 2023
Zisk na akcii v hodnotě $2,9 (7.6 % nad očkávání)
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Příjmy
$570,9 mld.
$574,8 mld.
+0.69 %
Zisk
$30,43 mld.
$30,43 mld.
-
EPS
$2,7
$2,9
+7.59 %
Fiskální rok končící 31. 12. 2022
Zisk na akcii v hodnotě -$0,27 (-153.3 % pod očkávání)
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Příjmy
$510,3 mld.
$514 mld.
+0.71 %
Zisk
$82,4 mld.
-$2,72 mld.
-103.3 %
EPS
-$0,11
-$0,27
-153.33 %
Fiskální rok končící 31. 12. 2021
Zisk na akcii v hodnotě $3,24 (58.1 % nad očkávání)
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Příjmy
$470,3 mld.
$469,8 mld.
-0.1 %
Zisk
$91,21 mld.
$33,36 mld.
-63.42 %
EPS
$2,05
$3,24
+58.05 %
Kvartální výsledky
Kvartál končící Březen 2025
Zveřejnění výsledků je očekáváno 28. 4. 2025.
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Příjmy
$158,6 mld.
-
-
Zisk
$15,13 mld.
-
-
EPS
$1,41
-
-
Kvartál končící Prosinec 2024
Zisk na akcii v hodnotě $1,86 (25.1 % nad očkávání)
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Příjmy
$187,3 mld.
$187,8 mld.
+0.24 %
Zisk
$16,01 mld.
$20 mld.
+24.95 %
EPS
$1,49
$1,86
+25.14 %
Kvartál končící Prosinec 2024
Zisk na akcii v hodnotě $1,86 (25.1 % nad očkávání)
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Příjmy
$187,3 mld.
$187,8 mld.
+0.26 %
Zisk
$15,96 mld.
$20 mld.
+25.37 %
EPS
$1,49
$1,86
+25.14 %
Kvartál končící Září 2024
Zisk na akcii v hodnotě $1,43 (25.4 % nad očkávání)
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Příjmy
$157,3 mld.
$158,9 mld.
+1.02 %
Zisk
$12,28 mld.
$15,33 mld.
+24.83 %
EPS
$1,14
$1,43
+25.44 %
Kvartál končící Červen 2024
Zisk na akcii v hodnotě $1,26 (21.9 % nad očkávání)
Amazon je jednou z největších veřejně obchodovaných firem světa, jejíž tržní kapitalizace dosahuje hodnoty $2 131 515 408 384.
Společnost založil Jeff Bezos v roce 1994 ve své garáži v Seattle. Bezos původně začal Amazon jako online knihkupectví, ale postupně rozšířil sortiment o další produkty, čímž z Amazonu vybudoval největší online tržiště na světě.
Obchodní strategie Amazon
Schopnost úspěšně vstupovat do nových oborů podnikání (robotika, umělá inteligence, média, zdravotnictví) patří k nejceněnějším rysům obchodní strategie Amazonu.
Amazon investuje prakticky veškerý zisk zpět do růstu, což se odráží v jeho obchodní strategii, která nepočítá s výplatou dividend.
Hlavním cílem této firmy není zisk, ale růst.
Pilíře podnikání společnosti Amazon
Amazon se zaměřuje na maloobchod, cloudové služby a digitální reklamu.
Jeho největším růstovým segmentem je Amazon Web Services (AWS), největší světový poskytovatel cloudových služeb, který tvoří 13 % tržeb, ale generuje většinu provozního zisku.
Maloobchodní prodej v Severní Americe stále však zůstává klíčovým – generuje největší část tržeb. Dalším důležitým pilířem společnosti je mezinárodní segment, který zahrnuje maloobchodní a exportní prodeje mimo Severní Ameriku.
Mezi další zdroje příjmů patří prodeje předplatného služeb (Amazon Prime, Kindle) a prodej chytrých domácností Alexa.
Obecně má společnost relativně diverzifikované podnikání, což potenciální investoři zajisté ocení.
O akciích Amazonu
Akcie Amazonu se obchodují na burze v New Yorku už od roku 1997, kdy vstupovaly na burzu za cenu 18 dolarů za akcii. Níže se můžete podívat na dlouhodobý vývoj akcií.
V roce 2022 Amazon provedl štěpení akcií v poměru 20:1, což akcie společnosti učinilo dostupnějšími pro individuální investory.
Výzvy a rizika společnosti Amazon
Amazon čelí výzvám v několika oblastech:
Konkurenční prostředí: V e-commerce čelí silné konkurenci od hráčů jako Walmart a Alibaba. V oblasti cloudových služeb soutěží s Microsoft Azure a Google Cloud.
Regulační tlak: Vzhledem k jeho velikosti je Amazon pod neustálým dohledem regulačních úřadů v oblasti antimonopolních zákonů a pracovních podmínek.
Maloobchodní marže: Maloobchodní segment, i když vytváří většinu tržeb, má nižší ziskovost oproti AWS.
Makroekonomické vlivy: Amazon je citlivý na vývoj makroekonomických faktorů, jako je inflace, spotřeba domácností a kurzy měn, zejména ve Spojených státech. Vzhledem k velikosti maloobchodního segmentu je důležité sledovat i globální ekonomické trendy.
Láká vás investice do akcií této společnosti? Pokud chcete provést nákup, je potřeba mít obchodní účet u jednoho z brokerů. My jsme ty nejlepší brokery otestovali a ty nejlepší naleznete v tabulce níže:
Níže se můžete podívat na video, které vám ukáže, v čem se liší klasický nákup akcií a obchodování akcií prostřednictvím CFD kontraktů. Obchody na videu jsou prováděny u brokera XTB.
Video: Vzorový nákup akcií ČEZ u brokera XTB
Proč investovat do Amazonu?
Amazon je velmi diversifikovaná společnost s dominantním postavením na několika klíčových trzích.
Společnost klade velký důraz na dlouhodobý růst, inovace a expanzi. I když nevyplácí dividendy, jeho růstový potenciál a vedoucí postavení v cloudových službách z něj činí atraktivní investici pro dlouhodobé a růstové investory.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.