Volkswagen investuje 69 milionů USD do lithiového projektu v Québecu
Společnost Patriot Battery Metals Inc. získala 69 milionů kanadských dolarů od společnosti Volkswagen, která nyní vlastní přibližně 9,9 % jejích akcií, na podporu projektu Shaakichiuwaanaan Lithium Project v Quebecu, největšího zdroje lithiových pegmatitů v Americe.
Akcie společnosti XPeng Inc. klesly o 12 % navzdory partnerství s Volkswagenem
Akcie společnosti XPeng Inc.-ADR čelí technickým problémům s 12% poklesem a medvědími ukazateli, ale partnerství s Volkswagenem a silné prosincové dodávky zdůrazňují potenciální růst na čínském trhu s elektromobily.
Akcie společnosti Rivian stouply o 24 % po splnění výrobních cílů
Akcie společnosti Rivian vzrostly o více než 24 % poté, co splnily výrobní cíle, k čemuž přispělo partnerství s Volkswagenem a spolupráce s Amazonem, ale čelí problémům se ziskovostí a jsou považovány za nadhodnocené s vysokým investičním rizikem.
Akcie společnosti Rivian v prosinci vzrostly o 34 % navzdory celoročnímu poklesu
Akcie společnosti Rivian byly v roce 2024 nestálé, v prosinci vzrostly o 34 %, ale od začátku roku stále klesly o 41 %; mezi problémy patří klesající dodávky a výroba, ačkoli společný podnik s Volkswagenem v hodnotě 5,8 miliardy dolarů a opatření na snížení nákladů mají za cíl budoucí ziskovost.
Rivian navzdory rizikům slibuje partnerství s Amazonem a Volkswagenem
Společnost Rivian Automotive vykazuje slibný potenciál s možným kladným hrubým ziskem do 4. čtvrtletí 2024 a partnerstvími se společnostmi Amazon a Volkswagen, i když na nestabilním trhu s elektromobily zůstává rizikovou investicí.
Aktuální kvartál končí 30. 12. 2024
a ještě není známo, kdy budou výsledky zveřejněny.
Analytici očekávají, že zisk na akcii (EPS) dosáhne $6,87 při tržbách ve výši $85,94 mld..
Roční výsledky
Fiskální rok končící 31. 12. 2024
Zveřejnění výsledků je očekáváno 11. 3. 2025.
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Příjmy
$331,7 mld.
-
-
Zisk
$11,45 mld.
-
-
EPS
$22,84
-
-
Fiskální rok končící 31. 12. 2023
Zisk na akcii v hodnotě $31,94 (-4.4 % pod očkávání)
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Příjmy
$349,8 mld.
$322,3 mld.
-7.87 %
Zisk
$16,75 mld.
$16,6 mld.
-0.88 %
EPS
$33,41
$31,94
-4.39 %
Fiskální rok končící 31. 12. 2022
Zisk na akcii v hodnotě $29,69 (-12.5 % pod očkávání)
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Příjmy
$297,9 mld.
$279,2 mld.
-6.28 %
Zisk
$17 mld.
$15,46 mld.
-9.09 %
EPS
$33,92
$29,69
-12.46 %
Fiskální rok končící 31. 12. 2021
Zisk na akcii v hodnotě $29,61 (7.8 % nad očkávání)
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Příjmy
$281,1 mld.
$250,2 mld.
-10.99 %
Zisk
$13,77 mld.
$15,38 mld.
+11.74 %
EPS
$27,46
$29,61
+7.83 %
Fiskální rok končící 31. 12. 2020
Zisk na akcii v hodnotě $16,62 (7.8 % nad očkávání)
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Příjmy
$271,5 mld.
$222,9 mld.
-17.9 %
Zisk
$7,73 mld.
$8,87 mld.
+14.7 %
EPS
$15,42
$16,62
+7.77 %
Kvartální výsledky
Kvartál končící Prosinec 2024
Datum zveřejnění výsledků zatím není známo.
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Příjmy
$85,94 mld.
-
-
Zisk
$3,45 mld.
-
-
EPS
$6,87
-
-
Kvartál končící Září 2024
Zisk na akcii v hodnotě $2,42 (-37.3 % pod očkávání)
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Příjmy
$84,29 mld.
$78,48 mld.
-6.9 %
Zisk
$1,93 mld.
$1,37 mld.
-29.35 %
EPS
$3,86
$2,42
-37.26 %
Kvartál končící Červen 2024
Zisk na akcii v hodnotě $6,21 (-19.1 % pod očkávání)
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Příjmy
$89,07 mld.
$83,34 mld.
-6.44 %
Zisk
$3,85 mld.
$3,27 mld.
-15.06 %
EPS
$7,68
$6,21
-19.14 %
Kvartál končící Březen 2024
Zisk na akcii v hodnotě $6,52 (-12.8 % pod očkávání)
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Příjmy
$80,52 mld.
$75,46 mld.
-6.28 %
Zisk
$3,75 mld.
$3,43 mld.
-8.47 %
EPS
$7,47
$6,52
-12.75 %
Kvartál končící Prosinec 2023
Zisk na akcii v hodnotě $9,31 (10.6 % nad očkávání)
Volkswagen (v němčině znamená “lidové vozidlo”) je německou automobilkou založenou v roce 1937. Jedná se o jeden z největších světových automobilových koncernů.
V jeho portfoliu se nachází značky jako Audi, Porsche, Škoda, Seat, Bentley, Lamborghini a Bugatti, což mu umožňuje oslovit široké spektrum zákazníků, od střední třídy až po prémiový segment.
Tento diverzifikovaný přístup snižuje potenciální rizika spojená s výkyvy v poptávce jednotlivých tržních segmentů.
Problémy automobilky VW
Volkswagen prošel řadou výzev, zejména emisním skandálem Dieselgate v roce 2015, kdy byly odhaleny manipulace s emisními testy. Tato událost způsobila výrazný propad hodnoty akcií a vedla k značným nákladům na pokuty a právní vypořádání.
Společnost na situaci reagovala výrazným přesunem směrem k elektromobilitě. Zavedla řadu modelů a investovala miliardy do vývoje baterií a udržitelné mobility.
“Zelená cesta” se však společnosti zatím moc nevyplácí a image celého koncernu rozhodně nezískává na síle.
Vývoj akcií Volkswagen
Níže na grafu se můžete podívat na dlouhodobý vývoj akcií VW.
Cenu akcií Volkswagenu (VOW) ovlivňuje několik klíčových faktorů. Prvním je ekonomická situace – poptávka po automobilech často klesá v době hospodářských krizí.
Dále jsou to emisní regulace a legislativa, které mohou zvýšit náklady na výrobu a ovlivnit prodej některých modelů. Skandály jako Dieselgate ukázaly, že reputace a právní náklady mohou výrazně snížit hodnotu akcií.
Investice do elektromobility a technologické inovace jsou pro Volkswagen také klíčové pro udržení konkurenceschopnosti. Stabilní dividendy a celkový finanční výkon koncernu bezesporu také zvyšují zájem investorů.
Volkswagen dividendy
Akcie Volkswagen svým držitelům každoročně vyplácí dividendy. Bylo tomu tak i v krizových letech 2008 a 2015, lze proto předpokládat, že je bude vyplácet i nadále. Aktuální dividendový výnos je 8,89 %.
Láká vás investice do akcií této společnosti? Pokud chcete provést nákup, je potřeba mít obchodní účet u jednoho z brokerů. My jsme ty nejlepší brokery otestovali a ty nejlepší naleznete v tabulce níže:
Níže se můžete podívat na video, které vám ukáže, v čem se liší klasický nákup akcií a obchodování akcií prostřednictvím CFD kontraktů. Obchody na videu jsou prováděny u brokera XTB.
Video: Vzorové nákupy akcií ČEZ u brokera XTB
Proč se vyplatí o Volkswagen akcie zajímat
Volkswagen patří mezi největší automobilky světa, není však vůbec jisté, zda bude schopen čelit budoucím výzvám v automobilovém průmyslu.
O úspěchu, či neúspěchu VW bude rozhodovat především schopnost konkurovat jiným automobilkám v oblasti elektromobility a udržitelnosti.
Koncern investuje miliardy eur do vývoje nových elektrických modelů, zejména v rámci série ID, a do výstavby vlastních továren na baterie, což mu má zajistit nezávislost na dodavatelském řetězci.
Cílem je, aby do roku 2030 tvořila elektrická vozidla většinu prodejů. Otázkou zajisté zůstává, jestli VW nezaspal dobu a co s celým koncernem provede změna směru k “zelené politice” a mílovými kroky utíkající konkurence.
Výhodou pro investory ale bezesporu je každoročně vyplácená dividenda, která může být součástí pasivního příjmu.
O investování se zajímám přes pět let. Zaměřuji se hlavně na americké akcie ve středně- a dlouhodobém výhledu. Fundamentální analýza je pro mě důležitá k určení hlavní trendu, jinak obchoduji podle technické analýzy.
Jsem spíše konzervativnější obchodník, kromě akcií se zajímám i o dluhopisy a jiné konzervativnější nástroje, naopak kryptoměnám a akciím rozvíjejících se trhů se vyhýbám.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.