Zisky společnosti Nike klesly o 25 %, analytici snížili hodnocení na silný prodej
Zisk na akcii společnosti Nike klesl meziročně o 25 % při 8% poklesu tržeb, což vedlo k tomu, že analytici snížili očekávání ohledně zisku na Zacks Rank #5 (Strong Sell); generální ředitel Hill usiluje o dlouhodobé zvyšování hodnoty pro akcionáře.
Nike čelí problémům s příjmy, ale zůstává finančně silná, protože nový generální ředitel Elliott Hill se zaměřuje na velkoobchodní kanály a řízení zásob, což může nabídnout dlouhodobé příležitosti, protože akcie se obchodují za poměr ceny k zisku 21,9, což je pod historickým desetiletým průměrem 37,4.
Akcie Nike klesly o 60 %, optimismus ohledně oživení v roce 2025 roste
Akcie Nike klesly o 60 % ze svého historického maxima z konce roku 2021 a obchodují se na úrovni roku 2018, ale optimismus ohledně zotavení v roce 2025 je podpořen silnou zprávou o výsledcích za rok 2024 a pozitivními hodnoceními analytiků.
Akcie Nike klesly o 60 %, ale značka nabízí potenciál pro investory
Akcie společnosti Nike se od listopadu 2021 propadly o 60 %, přičemž tržby a čistý zisk klesly o 8 % a 26 %, ale její silná značka a vedení Elliotta Hilla mohou být potenciální příležitostí pro dlouhodobé investory.
Akcie společnosti Nike klesly o 58 %, potenciální růst o 33 %
Akcie společnosti Nike jsou 58 % pod svým maximem z roku 2021 a navzdory silné pozici na trhu čelí strategickým výzvám, přičemž v případě úspěchu snah o oživení by jejich cena mohla vzrůst o 33 %.
Aktuální kvartál končí 1. 3. 2025
a očekává se, že výsledky budou zveřejněny 29. 1. 2025.
Analytici očekávají, že zisk na akcii (EPS) dosáhne $0,61 při tržbách ve výši $11,47 mld..
Roční výsledky
Fiskální rok končící 31. 5. 2025
Zveřejnění výsledků je očekáváno 25. 6. 2025.
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Příjmy
$46,08 mld.
-
-
Zisk
$3,07 mld.
-
-
EPS
$2,08
-
-
Fiskální rok končící 31. 5. 2024
Zisk na akcii v hodnotě $3,73 (0.9 % nad očkávání)
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Příjmy
$51,63 mld.
$51,36 mld.
-0.52 %
Zisk
$5,3 mld.
$5,7 mld.
+7.57 %
EPS
$3,7
$3,73
+0.9 %
Fiskální rok končící 31. 5. 2023
Zisk na akcii v hodnotě $3,23 (-0.3 % pod očkávání)
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Příjmy
$50,99 mld.
$51,22 mld.
+0.45 %
Zisk
$4,96 mld.
$5,07 mld.
+2.29 %
EPS
$3,24
$3,23
-0.31 %
Fiskální rok končící 31. 5. 2022
Zisk na akcii v hodnotě $3,75 (2.2 % nad očkávání)
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Příjmy
$46,56 mld.
$46,71 mld.
+0.32 %
Zisk
$5,38 mld.
$6,05 mld.
+12.29 %
EPS
$3,67
$3,75
+2.24 %
Fiskální rok končící 31. 5. 2021
Zisk na akcii v hodnotě $3,56 (13.3 % nad očkávání)
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Příjmy
$43,24 mld.
$44,54 mld.
+3 %
Zisk
-$3,37 mld.
$5,73 mld.
+270.09 %
EPS
$3,14
$3,56
+13.28 %
Kvartální výsledky
Kvartál končící Březen 2025
Zveřejnění výsledků je očekáváno 20. 3. 2025.
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Příjmy
$11,47 mld.
-
-
Zisk
$921,6 mil.
-
-
EPS
$0,61
-
-
Kvartál končící Prosinec 2024
Zisk na akcii v hodnotě -$0,7 (-211.7 % pod očkávání)
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Příjmy
$12,11 mld.
$12,35 mld.
+2.04 %
Zisk
$941 mil.
$1,16 mld.
+23.59 %
EPS
$0,63
-$0,7
-211.73 %
Kvartál končící Listopad 2024
Zisk na akcii v hodnotě $0,78 (16.6 % nad očkávání)
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Příjmy
$12,13 mld.
$12,35 mld.
+1.85 %
Zisk
$996,6 mil.
$1,16 mld.
+16.7 %
EPS
$0,67
$0,78
+16.62 %
Kvartál končící Srpen 2024
Zisk na akcii v hodnotě $0,7 (35.2 % nad očkávání)
Odhad
Skutečnost
Rozdíl
Příjmy
$11,64 mld.
$11,59 mld.
-0.47 %
Zisk
$777,6 mil.
$1,05 mld.
+35.16 %
EPS
$0,52
$0,7
+35.21 %
Kvartál končící Srpen 2024
Zisk na akcii v hodnotě $0,7 (35.2 % nad očkávání)
Nike je globální lídr ve výrobě sportovního oblečení, obuvi a doplňků. Společnost byla založena v roce 1964 pod názvem Blue Ribbon Sports.
Založili ji Bill Bowerman, trenér atletiky na University of Oregon, a jeho bývalý student a běžec Phil Knight.
Původně fungovala jako distributor japonské obuvi značky Onitsuka Tiger (nyní známá jako Asics). V roce 1971 společnost změnila název na Nike, Inc., pojmenovaná po řecké bohyni vítězství Niké.
Nike je součástí indexu S&P 500 od roku 1988 a směřuje k získání statusu “dividendového aristokrata” díky neustálému zvyšování dividend. Aktuální tržní kapitalizace společnosti je $108 819 595 264.
Obchodní model Nike
Obchodní model Nike je založen na výrobě a prodeji sportovního oblečení, obuvi a doplňků s důrazem na inovaci, silný brand a rozsáhlou marketingovou strategii. Tyto a další aspekty umožňují firmě dosahovat vysokých marží a stabilního růstu příjmů.
Nike operuje na trzích v Severní Americe, Evropě, Asii a rozvíjejících se trzích, což poskytuje solidní geografickou diverzifikaci.
Vývoj akcií Nike
Nike vykazuje dlouhodobě konzistentní růst tržeb, cashflow a zisků. Tato a další fakta ukazují stabilitu společnosti, což může investory přilákat i přes relativně nižší dividendový výnos, který je aktuálně 2 %.
Investoři často společnost vnímají jako atraktivní růstovou příležitost s minimálním rizikem.
Cena akcií Nike je ovlivněna několika klíčovými faktory. Patří sem finanční výkonnost společnosti, jako jsou růst tržeb, ziskovost a dividendy.
Makroekonomické podmínky, včetně úrokových sazeb, inflace a měnových kurzů, také hrají významnou roli. Silná konkurence, spotřebitelské trendy a poptávka po ekologických produktech mohou také ovlivnit prodeje.
Inovace a úspěšné marketingové kampaně, například spolupráce se sportovci, jsou důležité pro udržení pozice na trhu. Rizika zahrnují závislost na asijských dodavatelích a globální události, které mohou ovlivnit dodavatelské řetězce a poptávku.
Kde koupit akcie Nike?
Láká vás investice do akcií této společnosti? Pokud chcete provést nákup, je potřeba mít obchodní účet u jednoho z brokerů. My jsme ty nejlepší brokery otestovali a ty nejlepší naleznete v tabulce níže:
Níže se můžete podívat na video, které vám ukáže, v čem se liší klasický nákup akcií a obchodování akcií prostřednictvím CFD kontraktů. Obchody na videu jsou prováděny u brokera XTB.
Video: Vzorový nákup akcií ČEZ u brokera XTB
Výhled společnosti
Předpoklad vývoje akcií Nike je obecně pozitivní, zejména díky silné značce, globálnímu dosahu a růstu příjmů z přímého prodeje a digitálních kanálů.
Společnost nadále investuje do inovací, marketingu a udržitelnosti, což jí pomáhá udržet konkurenceschopnost. I když makroekonomické faktory, jako inflace a narušení dodavatelských řetězců, mohou krátkodobě ovlivnit ziskovost, dlouhodobý výhled zůstává optimistický díky silnému růstu tržeb a dividend.
Investoři však musí sledovat globální tržní podmínky a konkurenční prostředí.
Ahoj! Jmenuji se Bogdan Heinz a finanční trhy mě nepřestávají fascinovat již od roku 2017. Mezi mé hlavní oblasti zájmu zde patří Forex a dlouhodobé investování do akcií. Aktuálně také pozvolna expanduji do světa opcí.
Na světě investic mě uchvátil zejména příslib finanční nezávislosti spolu s rozmanitostí a také velkou dávkou nepředvídatelnosti, kdy si úspěch musíte opravdu zasloužit. Troufám si tvrdit, že pokud dokážete správně pochopit tržní zákonitosti, úplnou finanční svobodu budete mít na dosah ruky.
Redaktorská činnost pro Finex mi umožňuje realizovat hned dva koníčky – kromě již zmíněného zájmu o trhy také mou odvěkou lásku ke psaní.
V rámci tvorby mám možnost růst, získávat nové znalosti a tyto znalosti pak předávat dál, což je nejdůležitější. Svou příslovečnou trochou do mlýna bych takto chtěl přispět k vybudování nejčtenějšího a nejkvalitnějšího finančního magazínu v našich končinách.
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.