Finex.cz logo
Menu

Ups! Nepodporovaný prohlížeč.

Používáte zastaralý prohlížeč a proto vám stránka Finex.cz pravděpodobně nebude fungovat tak, jak by měla. Prosíme, aktualizujte si Váš internetový prohlížeč, nebo si stáhněte nějaký lepší. Váš zážitek z prohlížení internetu se mnohonásobně zlepší.

Podívat se na alternativy

Odpovědi na často kladené otázky ke kryptoměnové směnárně Finex.cz

bitcoin kryptomenaČasto se na nás obracíte s problémy či dotazy k Vaší objednávce na prodej či nákup kryptoměn na naší kryptoměnové směnárně. Pro co nejsnazší a nejrychlejší vyřešení většiny problémů jsme sepsali seznam nejčastějších otázek, které dostáváme, a odpovědi na ně.

Před tím, než nás budete kontaktovat, se podívejte, zda odpověď na svůj dotaz nenaleznete na této stránce. Děkujeme.

Kdybyste odpověď na Vaši otázku v seznamu níže nenašli, kontaktovat nás samozřejmě můžete pomocí formuláře zde. Vážíme si Vaší důvěry a věříme, že s naší směnárnou budete spokojeni.

Otázky k nákupům či prodejům

Jak zjistím aktuální stav mé objednávky?
Více informací o nákupech či prodejích uvidíte na svém profilu. Stačí se registrovat/přihlásit na Finex.cz. Nevadí, pokud jste objednávku udělali aniž byste se registrovali. Stačí se registrovat později – se shodným emailem – a Vaši objednávku Vám přiřadíme.

Dalším způsobem je použít odkaz na sledování objednávky, který Vám v případě platbě bankovním převodem přišel v prvním emailu, který shrnuje objednávku.

Kdy mi přijdou moje nakoupené kryptoměny?
V případě nákupu kryptoměn převodem je nezbytné, aby nám naše banka potvrdila příjem peněz. Ihned po tomto potvrzení objednávku zpracujeme a zakoupené kryptoměny odesíláme na Vámi uvedenou adresu. Celý tento proces může trvat několik desítek minut, ale může trvat taky několik hodin či dní (např. o víkendu). Buďte, prosím, trpěliví – pro co nejrychlejší zpracování všech objednávek děláme vše. Pokud se jedná o Vaši první objednávku s objemem přes 10 000 Kč, můžete být emailem požádáni o verifikaci Vaší identity, což může proces trochu zpomalit.

V případě nákupu kartou celý proces trvá zhruba 30-60 minut, ale pokud se jedná o Vaši první objednávku, je nutné nejdříve ověřit Vaši identitu. To může proces první objednávky trochu zpomalit, ale další objednávky by již měly být o dost rychlejší.

Kdy mi přijdou peníze za prodané kryptoměny?
Nejdříve je nutné, aby transakce, kterou provedete na naši peněženku, byla v Bitcoinové síti potvrzena. Hned po jejím potvrzení za vás kryptoměny prodáme a zadáváme příkaz pro odeslání korun na Váš účet. Poté už rychlost závisí pouze na tom, kdy naše banka platbu odešle a kdy ji Vaše banka přijme.
Kryptoměny, které mi přišly, v peněžence vidím ve stavu Nepotvrzené nebo Čekající na potvrzení. Co to znamená?
Všechny transakce v Bitcoinové síti potřebují potvrzení, které znamená, že transakce byla úspěšně přidána do bloku a již není možné ji nijak upravit či vrátit. Toto potvrzení není třeba nijak aktivně provádět – vše je automatické a Vy nyní musíte už jen počkat. Rychlost tohoto potvrzení závisí na výši poplatku, který byl k dané transakci nastaven. Čím vyšší poplatek, tím rychleji bude transakce potvrzená.
Přišel mi email, že jste mé peníze/kryptoměny neobdrželi do 30 minut. Co teď?
Není třeba se stresovat – samozřejmě víme, že ne všechny platby k nám do zmíněných 30 minut dorazí. Kurzy kryptoměn se ale mění každou vteřinu a bohužel pro Vás nemůžeme kurz držet delší dobu než zmíněných 30 minut, protože by to pro nás v případě velkého pohybu mohlo znamenat velkou ztrátu.

Pokud nám Vaše platba přijde do 30 minut, pro zpracování objednávky použijeme kurz, který jste schválili při vyplňování formuláře.

Pokud nám platba přijde déle než do 30 minut, na Vaši emailovou adresu pošleme odkaz s možností buď schválit nový kurz, nebo požádat o vrácení peněz v případě, že s novým kurzem nesouhlasíte. Můžete se tak vždy rozhodnout podle aktuální situace.

Pokud jste email pro akceptaci nového kurzu neobdrželi vůbec ani po 24h, prosíme, podívejte se ve své emailové schránce do složek Hromadné, Promoakce a SPAM. Pokud ani tam email s odkazem nenaleznete, kontaktujte nás.

Při prodeji či nákupu jsem odeslal jinou částku, než jsem uvedl ve formuláři. Co teď?
Počítáme s tím, že se tato možnost může stát. Pokud není rozdíl v částkách nijak zásadní, objednávku zpracujeme v poměrné části. Pokud je ale rozdíl velký, na Váš email pošleme odkaz, na kterém dostanete na výběr – buď celkovou částku schválit, nebo požádat o vrácení peněz v případě, že s částkou nebudete spokojeni.
Při platbě převodem jsem neuvedl variabilní symbol/zprávu pro příjemce
Protože uvedení zprávy pro příjemce používáme jako jednu z verifikačních metod, je to pro provedení směny požadované. Pokud tedy obdržíme platbu bez zprávy pro příjemce, platbu Vám vrátíme a o tomto kroku Vás budeme informovat mailem. Platbu poté musíte provést znovu s touto zprávou.

Pokud neuvedete variabilní symbol, budeme muset Vaši platbu spárovat ručně, což může vést k pozdržení odbavení platby a v krajních případech i k jejímu zaseknutí. Pokud se do této situace dostanete, prosíme, kontaktujte nás s informacemi o Vaší objednávce.

Pokud neuvedete ani variabilní symbol, ani zprávu pro příjemce, peníze Vám budou vráceny.

Nedokončil jsem nákup platební kartou, ale peníze mi byly odečteny. Co teď?
Ve skutečnosti Vám peníze z účtu odečteny nejsou – jsou pouze zablokované pro další použití. A pokud nákup nedokončíte úspěšně (např. neprojdete ověřením identity nebo v průběhu objednávky zavřete stránku s transakcí) pak Vám do několika hodin budou peníze znovu odblokovány. Na výpisu byste tedy neměli vidět příchozí platbu, ale ani platbu odchozí. Bude to vypadat, jako by se vůbec nic nestalo.
Chtěl bych zrušit svoji objednávku. Co teď?
V případě objednávky (ať už prodej či nákup) s platbou převodem,  je možné objednávku zrušit, pokud ještě nebyla odbavena. V praxi stačí vyčkat na email s odkazem na potvrzení kurzu a v tomto emailu zvolit vrácení peněz.

Pokud však už objednávka odbavena byla a nyní už jen čeká na zpracování naší či Vaší banku nebo kryptoměnovou sítí, pak bohužel již není v našich silách objednávku zrušit.

V případě nákupních objednávek s platbou kartou není možné po úspěšném vyplnění formuláře objednávku již zrušit.

Pokud chcete reklamovat směnu, která již proběhla, kontaktujte nás. Ve většině případů, kdy z naší strany nebylo provedeno nic špatně, však nemůžeme reklamaci přijmout.

Proč je rozdíl mezi nákupním a prodejním kurzem?
Kurzy, které našim zákazníkům nabízíme, vždy vyplývají z aktuální situace na trhu a aktuálním kurzu daných kryptoměn na burzách.

V případě nákupu kryptoměn jsou k aktuálnímu burzovnímu středovému kurzu připočteny poplatky za zpracování platby plus převod kryptoměny (viz níže) a proto kurz, který získáte na naší směnárně, je o něco vyšší než středový burzovní kurz.

V případě prodeje kryptoměn jsou od aktuálního burzovního středového kurzu odečteny poplatky za zpracování směny (viz níže) a proto kurz, který získáte na naší směnárně, je o něco nižší než středový burzovní kurz.

Otázky ke kryptoměnovým peněženkám

Co je kryptoměnová peněženka a kde ji získám?
Kryptoměnové peněženky slouží k přijímání, odesílání, ale především k bezpečnému uchovávání kryptoměn. Některé kryptoměny mají vlastní oficiální nebo oficiálně schválené peněženky, ale ve větší míře jsou využívány peněženky třetích stran, kterých je opravdu velké množství.

Pokud potřebujete tip na to, jakou peněženku využít, pak:

  • nejjednodušší a nejrychlejší je použít mobilní peněženku Coinomi,
  • a nejbezpečnější je hardware peněženka Trezor.

Více informací o peněženkách naleznete na této stránce.

Kryptoměny, které mi přišly, v peněžence vidím ve stavu Nepotvrzené nebo Čekající na potvrzení. Co to znamená?
Všechny transakce v Bitcoinové síti potřebují potvrzení, které znamená, že transakce byla úspěšně přidána do bloku a již není možné ji nijak upravit či vrátit. Toto potvrzení není třeba nijak aktivně provádět – vše je automatické a Vy nyní musíte už jen počkat. Rychlost tohoto potvrzení závisí na výši poplatku, který byl k dané transakci nastaven. Čím vyšší poplatek, tím rychleji bude transakce potvrzená.
Změnila se přijímací adresa v mé peněžence. Mohu používat i tu starou?
Není třeba se bát, jedná se o úplně standardní proces, který je možné vidět u většiny peněženek. Pokud je přijímací adresa Vaší peněženky využita, adresa se změní. Ve skutečnosti ale je možné nadále používat jak novou adresu, tak i tu starou – obě jsou přiřazeny k Vaší peněžence a už Vám je nikdo neodpáře.

Možná se ptáte: proč se to děje? Odpověď je snadná. Protože jsou kryptoměnové transakce navždy zapsány v tzv. blockchainu, bylo by možné dle Vaší adresy sledovat i transakce, které jste prováděli v minulosti. Peněženky to samozřejmě ví a snaží se vás tímto chránit. Díky tomu, že každému svému partnerovi sdělíte jinou přijímací adresu, se nemůže podívat na to, kolik kryptoměn vlastně držíte a s kým jste v historii prováděli obchody.

Otázky k naší směnárně obecně

Jaké poplatky platím při směně kryptoměn přes Finex.cz?
Poplatky směnárny Finex.cz nejsou nastaveny fixně, ale jsou ovlivněny několika faktory dle aktuální situace na trhu. Ovlivňuje je zejména vytížení Bitcoinové sítě a nám dostupná likvidita a slippage.

Je nám jasné, že vás zajímá, jaké poplatky tedy v důsledku zaplatíte. Vždy děláme maximum pro to, aby nikdy poplatek nepřekročil hranici 3 %. Reálné poplatky za směnu jsou tedy následující (počítáno jako odchylka od aktuální burzovní ceny dle CoinMarketCap a aktualizováno dne 1. 10. 2020):

  • Pro nákup:
    • Při platbě převodem v CZK: 2,5 % + 100 Kč (pro úhradu poplatků BTC sítě pro rychlejší převod)
    • Při platbě kartou v CZK: 7 %
    • Při platbě kartou v EUR: 4,5 %
    • Při platbě kartou v USD: 4,9 %
  • Pro prodej:
    • Při prodeji za CZK: 2,2 %

Více aktuálních informací naleznete na této stránce.

Kdy je třeba provést KYC verifikaci totožnosti a proč je to vůbec nutné?
KYC neboli Know-Your-Customer verifikace znamená, že klient kryptoměnové směnárny ověří svoji identitu zasláním vyžadovaných dokladů. Bohužel je tento proces kvůli regulacím nutný a bez něho by naše směnárna nemohla bez problému dlouhodobě fungovat.

Při nákupu s platbou převodem je možné bez ověření provádět transakce do 10 000 Kč. Pro větší transakce je již ověření nutné. Po úspěšném ověření už po Vás nebude požadováno, jedná se tedy pouze o jednorázovou záležitost. V případě platby převodem stačí pro úspěšné ověření poslat naskenovaný občanský průkaz či pas a vyplnit jednoduchý formulář.

Při nákupu s platbou kartou je nutné ověření provést ihned při prvním nákupu nehledě na jeho výši. Po úspěšném ověření už po Vás nebude požadováni, jedná se tedy pouze o jednorázovou záležitost. V případě platby kartou je ověření složitější a je třeba zaslat selfie, fotografii občanského či řidičstkého průkazu a fotografii/sken dokumentu, který není starší než 3 měsíce, a je na něm vidět Vaše adresa – tedy např. faktura za telefon, internet, vodu, nebo bankovní výpis.

Při prodeji kryptoměn je možné bez ověření provést transakci až do výše 200 00 Kč.

Protože nákup kartou za nás zpracovává jiný poskytovatel, bohužel je třeba pro nákup kartou a převodem provádět zvlášť. Pracujeme však na zlepšení této situace.

Potřebuji nákup/prodej co nejrychleji! Jak rychle zpracováváte platby?
Většina objednávek na nákup/prodej kryptoměn u Finex.cz je odbavena během několika hodin. Někdy to ale trvá i několik dní – například pokud Vaše banka neposílá peníze o víkendu.

Víme, že se cena kryptoměn rychle mění a občas je nutné objednávku zpracovat opravdu v řádech minut. Ačkoli se snažíme o co nejrychlejší proces, už z principu fungování směnáren není možné požadovat maximální flexibilitu. Pokud opravdu chcete co nejrychlejší odbavení, pak musíme doporučit využívat kryptoměnové burzy, ne směnárny. Na burzách jste totiž schopni nákup nebo prodej provést opravdu během pár sekund. Přináší to však nevýhodu ve formě nesrovnatelně složitějších platforem a proto se burzy hodí spíše pro pokročilé obchodníky.

Jaké jsou minimální limity pro nákup a prodej u Finex.cz?
Minimální limity pro nákup
Při platbě kartou: 1 000 Kč
Při platbě převodem: 0,0025 BTC

Minimální limity pro prodej
Při platbě převodem: 0,0025 BTC

Jaké jsou maximální limity pro nákup a prodej u Finex.cz?
Maximální limity pro nákup při platbě kartou:

  • Min. velikost nákupu: 2 000 Kč
  • Max. limit pro první nákup danou platební kartou: 20 000 Kč
  • Max. týdenní limit pro nákupy jednou platební kartou: 350 000 Kč (kromě prvního týdne, kdy je limit jen 60 000 Kč)
  • Max. výše jednotlivé transakce pro jednu platební kartu: 90 000 Kč
  • Měsíční limit počítaný pro jednu platební kartu: 1 200 000 Kč

Maximální limit pro nákup při platbě převodem:

  • 1 BTC na 1 objednávku

Maximální limit pro prodej

  • 1 BTC na 1 objednávku

Musím se u Vás registrovat a ověřovat svoji totožnost?
Ne, používání směnárny Finex.cz není podmíněno registrací. V případě větších nákupů je ale vyžadováno ověření Vaši identity. Viz info výše.
Mohu u Finex.cz kryptoměny nakupovat či prodávat kryptoměny, i když mi ještě není 18 let?
Ne, bohužel osoby mladší 18 let u nás kryptoměny nakupovat nemohou.
Posílám peníze přímo společnosti FINEX MEDIA s.r.o. nebo FINEX SERVICES s.r.o.?
Ne. Jak vyplývá z obchodních podmínek i informací uvedených přímo v objednávkovém formuláři, směny jsou realizovány díky našim obchodním partnerům. Pro směny s platbou bankovním převodem se jedná o BTCex.cz a v případě platby kartou se jedná o Indacoin.com.

Za kvalitou služeb našich obchodních partnerů nicméně stojíme vlastním jménem a věříme, že jak s jejich, tak i s našimi službami budete spokojeni.

Akcie
Komodity
Krypto
Indexy
ETF
Cena 24h
Tesla Inc. ---
N/A
ČEZ ---
N/A
Apple ---
N/A
Avast ---
N/A
Moneta ---
N/A
Komerční banka ---
N/A
Gazprom ---
N/A

Investovali jsme 100 000 Kč do kryptoměn

Přečtěte si: Jak se naší investici daří?
Přečtěte si: Jak se naší investici daří?

Velký test: Investujeme vlastní peníze do investičních platforem

Která přinese největší zhodnocení? Portu, Fondee, Indigo, Finax, nebo Fumbi?
Která přinese největší zhodnocení? Portu, Fondee, Indigo, Finax, nebo Fumbi?
Sledujte nás na Facebooku, ať vám nic neunikne!
Facebook icon Jít na Facebook
Finex logo