Metaverse je v poslední době mimořádně žhavým tématem. Ať už hovoříme o Zuckerbergově vizi s velkým “M”, nebo obecně. Metaverse je prostor vzniklý sbližováním virtuálních světů, rozšířené reality a internetových služeb. Tento koncept v posledních měsících podnítil příval investic. Lidé si doslova začali představovat myšlenku zcela digitálního světa, ve kterém můžete žít a zažít některé z nejlepších věcí na světě – přímo z pohodlí svého domova.
Investorům by pak pohled na metaverse jako na investiční příležitost mohl přinést výnosy, které jim změní život. Najdete-li společnosti, které umožňují vytváření a rozvoj metaverse, mohli byste být nesmírně úspěšní investoři. Následující dvě akcie by přitom mohly hrát při vývoji metaverse zásadní roli.
Unity by mohlo být motorem, který vytvoří nový digitální svět. Software Unity umožňuje vývojářům videoher vytvářet hry a po jejich spuštění je zpeněžit a provozovat. Využití softwaru k vytvoření metaverse bude rozhodující součástí jeho vývoje a Unity by mohlo stát v jeho čele, neboť na platformě společnosti je již nyní měsíčně aktivních více než 1,5 milionu tvůrců.
Je nepravděpodobné, že by v centru vývoje metaverse stála jedna velká korporace a pokud se tomu tak skutečně nestane, společnost se pravděpodobně dočká velkého úspěchu a akcie Unity rovněž.
Unity je již zavedeným hráčem v oblasti vývoje her, který za první tři kvartály roku 2021 utržil téměř 800 milionů dolarů. Je to také softwarový engine, na kterém vznikla hra Among Us – jedna z nejpopulárnějších her na světě. S touto pověstí a 973 tvůrci her, kteří investovali do softwaru Unity alespoň 100 000 dolarů, by se společnost mohla etablovat jako hlavní nástroj pro tvorbu metaverse, zejména pokud se tento trh v příštím desetiletí rozjede.
Společnost má navíc dostatek peněz, aby mohla investovat do sebe, až se metaverse rozroste. V rozvaze disponuje více než 1,28 miliardy dolarů v hotovosti a obchodovatelných cenných papírech. Ačkoli není Unity dokonalá, snížení čisté ztráty, nedávné generování volného peněžního toku a vysoký zůstatek hotovosti by jí mohly umožnit investovat do čehokoli, co potřebuje k expanzi a úspěchu v metaverse.
Společnost je oceněna na závratný čtyřicetinásobek tržeb, ale pokud se Unity stane jednou z hlavních softwarových platforem pro tvorbu metaverse, nabízí ohromnou příležitost. Díky věrné základně tvůrců a rostoucí pověsti úspěšného softwaru pro tvorbu her by společnost mohla mít z růstu metaverse velký prospěch.
2. Matterport
Společnost Matterport, která vstoupila na burzu prostřednictvím SPAC v únoru loňského roku, v současné době díky své technologii zachycování trojrozměrných obrazů umožňuje podnikům přenést své reálné prostory do cloudu. Software společnosti nejen ukládá digitální repliky fyzických prostor, ale umožňuje je podnikům analyzovat a používat online. Matterport může například pomoci společnosti Redfin pořídit trojrozměrný snímek domu a nahrát jej na webové stránky realitky, kde si jej mohou zákazníci virtuálně prohlédnout.
Potenciál využití této technologie při vytváření metaverse je ohromující. Nejenže by ji mohli používat jednotliví spotřebitelé, aby do metaverse přenesli svůj oblíbený park nebo jiná fyzická místa, ale mohla by totéž umožnit podnikům. Například zábavním parkům, které by mohly vzít své atrakce a vytvořit jejich digitální dvojčata v metaverse. Tento potenciál umožňující vytvoření ekonomiky metaverse i příležitostných prostor je obrovský a Matterport je jeho jádrem.
Jedinečná výhoda prvního hráče umožnila Matterport získat více než 439 000 uživatelů s 6,2 milionu prostor. Technologii společnosti pro zachycování obrázků lze použít i v chytrém telefonu, což tvůrcům usnadňuje přenášet své prostory do metaverse.
Společnost ve třetím čtvrtletí vynaložila na prodejní a administrativní náklady více než 44 milionů dolarů, což představuje téměř 160 % příjmů. Celková provozní ztráta společnosti ve 3. čtvrtletí 2021 činila 44,4 milionu dolarů a čistá ztráta byla ještě horší kvůli změnám výše závazků. Matterport podobně jako Unity neosloví hodnotového investora, ale celkový oslovitelný trh společnosti – i bez zohlednění Metaverse – je lákavý. V budoucnu se na něm objeví tržní příležitosti v hodnotě 240 miliard dolarů. Pokud by společnost získala alespoň kousek tohoto tržního podílu, došlo by k explozi ceny jejích akcií.
Nechcete vybírat jednotlivé akcie? Brzy se vám dostane další možnosti
Obě výše zmíněné akcie jsou tituly, které osloví spíše agresivní růstové investory. Navíc se jedná o jednotlivé akcie. Určitě jste však už slyšeli o ETF – burzovně obchodovaných fondech. Velmi stručně se jedná o investiční nástroj, který v sobě snoubí výhody investování do jednotlivých akcií a podílových fondů. Jeho akcie lze obchodovat na burze podobně jako akcie jednotlivých společností, zároveň však zakoupením jediného cenného papíru získáte drobný podíl ve všech společnostech, které ETF tvoří.
Proč o ETF hovoří ve spojení s metaverse? Zřizovatel burzovně obchodovaných fondů ProShares podal 28. 12. u americké Komise pro cenné papíry (SEC) žádost o zřízení ETF zaměřeného právě na metaverse.
V žádosti společnost uvedla, že Metaverse Theme ETF bude sledovat výkonnost indexu Solactive Metaverse Theme Index, který zahrnuje společnosti vystavené oblasti metaverse.
Tento index poskytne ETF expozici vůči americkým společnostem kótovaným na newyorské burze nebo burze Nasdaq splňující konkrétní požadavky na tržní kapitalizaci a likviditu. Index Solactive Metaverse zahrnuje technologické giganty včetně společností Apple,Microsoft,Intel,Meta Platforms (dříve Facebook)aNvidia.
ProShares se svým záměrem není první. Růst zájmu o metaverse vyvolal příval tematických ETF. Pokud bude toto ETF schváleno, připojí se ke čtyřem jihokorejským, dvěma kanadským a ETF Roundhill Ball, které bylo spuštěn v červnu a obchoduje se na newyorské burze.
Pokud se i vy chcete podílet na růstu metaverse a nechcete příliš riskovat investicí do jednotlivých akcií, budete mít již brzy pravděpodobně příležitost využít ETF od tohoto osvědčeného zřizovatele burzovně obchodovaných fondů.
Publicista a aktivní investor s více než desetiletou praxí preferující strategii hodnotového investování.
O investování a finanční trhy se začal zajímat v roce 2013, kdy si prošel náročnou zkušeností jako aktivní denní obchodník. Tato negativní zkušenost vedla k hlubšímu studiu, které mu v následujících letech umožnilo dlouhodobě a úspěšně investovat.
Ve své strategii kombinuje pasivní a aktivní přístup s důrazem na akciové trhy. Inspiraci čerpá z metod Warrena Buffetta a Benjamina Grahama, stejně jako od českého investora Daniela Gladiše. Svým čtenářům předává nabyté vědomosti prostřednictvím článků zaměřených na investiční strategie, psychologii obchodování a analýzy jednotlivých akcií
„Největším nepřítelem investora jsou jeho vlastní emoce.“ – Benjamin Graham
Abychom Vám mohli poskytnout co nejlepší služby, používáme různé technologie, mezi které patří i soubory cookies.
Váš souhlas s použitím těchto technologií nám umožní zpracovávat údaje, jako je Vaše chování při používání našeho webu. Díky tomu můžeme náš web dále zlepšovat. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce těchto webových stránek.
Technické
Vždy aktivní
Technické cookies jsou nezbytně nutné pro legitimní účel umožnění použití služby, kterou si náš čtenář nebo uživatel výslovně vyžádal navštívením stránek a není možné je vypnout.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Cookies využívané výhradně pro statistické a analytické účely, abychom naše stránky mohli neustále zlepšovat dle toho, jak se naši čtenáři a uživatelé chovají a jaké mají preference.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Cookies používané k vytvoření uživatelských profilů za účelem zobrazování reklamy nebo sledování chování na webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.