Základní informace o Azuki
Datum mintu | 12. 01. 2022 |
---|---|
Celkový počet tokenů | 10 000 |
Celk. tržní kapitalizace kolekce | 72 031 ETH |
Počet prodejů za 24h | 234 ETH |
Azuki je kolekce 10 000 elegantních avatarů ve stylu japonského anime. Líbivými postavičky ale kolekce pouze začíná – Azuki si klade za cíl vybudovat světový metaverse brand.
Kolekce si zakládá na profesionalitě, silné komunitě a zkoušení nového. Po boku s Bored Ape Yacht Club, CryptoPunks a CloneX se řadí k těm nejúspěšnějším NFT kolekcím.
Obsah článku
Historie kolekce Azuki
Projekt Azuki spustil v lednu roku 2022 Chiru Labs, startup se sídlem v Los Angeles, složený z čtyřčlenného týmu známého pod přezdívky: ZAGABOND, 2pm.flow, location tba a HoshiBoy.
Zakladatelé Chiru Labs se ve svých popisech prezentují jako bývalí zaměstnanci Googlu, Facebooku a dalších big-tech společností, vzhledem k anonymitě členů ale není možné informace ověřit.
Kromě zakladatelů se na projektu podílel jeden z nejuznávanějších umělců Steamboy, což je bývalý umělecký ředitel postav ze společnosti Overwatch (Activision Blizzard). Steamboy se na projektu se podílel jako hlavní designér, který připravil jednotlivým postavám jedinečný vizuál.
V týmu projektu byli i velice zkušení vývojáři, kterým se podařilo vytvořit nový typ smart kontraktu ERC721A, který umožňuje razit více kusů NFT a platit přitom transakční poplatek jako za ražbu jednoho NFT. Tento standard od té doby používá k ražení NFT více projektů.
Pomyslným dosavadním standardem kryptoměnových projektů je zveřejňování tzv. “roadmapy”, která co nejkonkrétněji uvádí kroky, které plánují zakladatelé podniknout v budoucnu. NFT projekt Azuki se už od svého počátku prezentoval pod maskou “záhadnosti” a proto se Azuki podobného striktního plánu nedrží a zveřejňuje pouze, “myšlenkovou mapu”, která odkrývá pouze jejich, zatímco a přesné kroky nechává utajené.
Myšlenková mapa Azuki
Zmíněná myšlenková mapa Azuki je rozdělena do 7 částí:
Vize & hodnoty
Azuki se prezentuje jako komunita jednotlivců, kteří se nebojí posouvat hranice, zpochybňovat status quo a odvážně komunikovat. Ovlivňují kulturu web3. Hodnoty jsou rozděleny do 3 bodů:
- Komunita: Azuki věří, že komunita je prioritou č. 1, protože komunitou vše začíná a končí.
- Směr: Azuki je vynalézavý, odvážný a vytrvalý. Jde svou vlastní cestou.
- Důvěra: Dobré věci zabírají čas. Decentralizované kroky nemohou být tak rychlé jako centralizované, to je požehnáním i zároveň prokletím.
Komunita
Azuki zavedla skupinu profesionálů fungující na plný úvazek. Skupina pomáhá s každodenními aktivity v rámci komunitních a produktových týmů. Dodržuje pravidelné přestávky a tráví spolu čas i mimo obrazovku.
Komunita nyní pracuje i na grantech pro kreativce, který by měli zájem pracovat na Azuki projektu a komunitních prostorách.
Metaverse
Metaverse je dnes místem, kde trávíme mnoho času. Kde bude virtuální svět za rok?
Azuki si v oblasti metaverse dalo za cíl zrealizovat:
- Přehlednou galerii všech postaviček, galerie je dostupná na webu.
- Frakcionalizovat NFT – Azuki #40 (Bobu) bude brzy uložen do frakčního trezoru. Tento trezor vytvoří tokeny standardu ERC-1155, aby se všichni držitelé Bobu frakcí v komunitě mohli podílet na kolektivní správě nad Bobuovou postavou, klíčovou postavou ve vesmíru Azuki.
- Vytvořit metaverse hru. Tým má na realizaci zkušenosti, zároveň ale přiznává, že půjde o obrovské úsilí, takže na výsledek si bude nutné nějaký čas počkat.
Frakcionalizace (z aj. slova fraction, zlomek) se používá zpravidla u dražších NFT, které jsou pro běžné sběratele NFT finančně nedostupné. Frakcionalizací dojde k rozdělení NFT na libovolný počet dílků, každý vlastník, který drží nějaký díl NFT má své “hlasovací právo”, například 1/40, dle celkového počtu kusů.
Fyzický svět
Azuki plánuje pořádat setkání, výstavy, hudební festivaly a další příležitosti, které dají možnost rozšířit dosah za čistě digitální zážitek. Držitelé zároveň brzy obdrží první exkluzivní streetwear oblečení.
Most
Most mezi fyzickým a digitálním světem představuje hřiště pro vytvoření nového typu médií. Azuki chce experimentovat s metaverse hrami, interaktivními zážitky a způsoby růstu IP (duševní vlastnictví).
Sazenice
Každý nápad začíná jako semínko. Společně je možné pěstovat sazenice, které budou mít větší dopad.
Azuki brzy oznámí uzavřená partnerství, zároveň vždy podpoří spolupráce s jinými značkami, které vidí stejnou vizi a estetiku.
Propojte svou mysl
“Human history is, in essence, a history of ideas.”
H.G. Wells
Obrovský zájem, NFT se vyprodalo do 4 minut
Ražba (mint) NFT kolekce Azuki byla naplánována do 3 fází:
- Dutch aukce prvních 8 700 NFT (v překladu holandská aukce, funguje na principu postupného snižování ceny. Počáteční cena je nastavena na určitou hodnotu a každých 10 minut klesá o předem určenou část. To je prováděno do chvíle, dokud cena nedosáhne minimální spodní hranice).
- Mintlist (seznam vybraných lidí (a jejich peněženek) určených k ražbě NFT).
- Veřejný prodej zbývajících kusů (Na který nedošlo)
Během první fáze dutch aukce mohli zájemci o Azuki vyrazit na svou peněženku až 5 kusů Azuki NFT, aukce začínala na hodnotě 1 ETH (v té době cca 3 400 dolarů).
V bezprecedentní a možná dokonce historické události, se každý z těchto 8 700 NFT vyprodal; ne v týdnech, ne dnech, dokonce ani v hodinách. První várka 8 700 Azuki NFT se vyprodala během čtyř minut.
O několik dní později se prodaly zbývající kusy, s obratem 2 miliony dolarů, v rámci mintlistu (cena byla oproti dutch aukci snížena na polovinu). Tým si nechal 200 kusů Azuki NFT pro spolupráce/partnerství a marketing.
Jak tým přistupoval k výběru “správných lidí” do limitovaného seznamu?
How @AzukiZen is thinking about mintlist (ML), a thread (1/15)
It's been great to see the growing level of interest in Azuki over the past few weeks. The team is so glad to see that there are a lot of people who resonate with the vision and type of community we are trying…
— location tba (@locationtba) December 31, 2021
Do 20. ledna 2021 žádný z držitelů mintovaných NFT nevěděl, jakou postavu vlastně má. V ten den se však z 10 000 červených fazolí, které byly použity jako zástupný obrázek, vyvinuly plnohodnotné Azuki postavy.
Pouhé čtyři týdny po mintu, kolem 15. února 2022, překonala kolekce Azuki v zobchodovaném obratu mnohem starší kolekce, jako např. CryptoPunks a Bored Ape Yatch Club, a to s celkovým objemem prodeje rekordních 300 milionů dolarů.
“Komunita bývala středobodem všeho a lidé, kteří razí, byli těmi, kdo skutečně vstoupili do vize projektu. Znovu jsme prožili zkušenost s otevíráním balíčku Pokémonů, připojili jsme k našemu NFT příběh a tradice a přijali jsme je jako naše online persony.
Naší vizí v Azuki je vytvořit největší decentralizovanou značku pro metaverse společně s komunitou a budovat s lidmi, kteří skutečně rezonují s naším posláním a hodnotami.”
Výhody držitelům Azuki
Držitelé Azuki NFT mají přístup do takzvaného “The Garden”, což je koutek internetu, kde se umění, komunita a kultura spojují a vytvářejí kouzlo. Hranice mezi fyzickým a digitálním světem se stírají a pravidla se přepisují.
Necelé tři měsíce po mintu, 31. března 2022, přišlo během probíhající párty v The Garden nečekané oznámení. Oznámen byl první airdrop (odměna v podobě NFT nebo tokenu zdarma) pro všechny držitele.
Za každý držený Azuki NFT vlastník obdržel dvě neodhalené “something” NFT. Floor price (minimální cena kolekce) v okamžiku ražby vyletěla na 3 ETH.
“Vytváříme Azuki a společně utváříme budoucnost Web3,” řekl člen týmu Azuki ZAGABOND.
Přestože v moment ražby nebyly zveřejněny žádné informace o tom, co NFT odhalí, nezabránilo to většině lidí využít své šance na sekundárním trhu, kdy se hodnota Azuki NFT téměř zdvojnásobila.
To, co bylo po odhalení NFT uvnitř, asi nikdo čekal. Držitelé airdropu po odhalení spatřili otevřenou krabici s hlínou, a takto vypadala naprosto všechna NFT.
Zatímco mnozí v komunitě byli odhalením frustrováni, někteří se situaci zasmáli. Ačkoliv to tým nikde nezveřejnil, tak není náhodou, že toto odhalení bylo naplánováno na aprílový den – 1. dubna.
Kdo si ale 2 dny počkal, a ve frustraci krabici s hlínou neprodal, toho čekalo další překvapení. Kolekce “something” se 3. dubna dne změnila na na Beanz Official s popisem “BEANZ již brzy.”
V době psaní článku není známo bližší info o budoucnosti NFT. Kolekce Beanz se však prodávala za 5,6 ETH (cca 18 000 dolarů), a to bylo pro držitele určitě příjemným překvapením.
Závěr k Azuki
Podle tvůrců se očekává, že široký projekt Azuki bude v budoucnu zahrnovat animovaný seriál, hry a další produkty, které se postupně odkrývají na sociálních sítích Azuki, anebo v jejich myšlenkové mapě.
Azuki vytváří jedinečný brand pro metaverse a veřejně žádá, aby se členové ujali vedení, což, jak se zdá, se jim daří úspěšně.
Bariéry mezi fyzickým a digitálním světem se jasně stírají a nositelé Azuki se připravují na to, co přijde.
Během několika měsíců od svého uvedení na trh dokázala Azuki ovládnout trh NFT svým objemem prodejů a obecného zájmů NFT influencerů.
Doposud nejdražším prodejem je Azuki #9605 (na obrázku výše), který se prodal za 420 ETH, což představuje neuvěřitelnou částku 1 400 000 dolarů.
Diskuze (0 komentářů)
Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přihlašte se a buďte první! Napište svůj názor a zahajte diskuzi.